După Uber, un nou jucător vrea să revoluționeze modul în care circulă românii
BlaBlaCar, aplicația lansată în 2006 la nivelul Franței, conectează utilizatorii care vor să călătorească între orașe, nu în interiorul lor, iar conducătorul auto nu este remunerat, ci doar împarte costul carburantului cu restul pasagerilor, scrie wall-street.ro.
BlaBlaCar se folosește de telefon și email și furnizează sugestii de preț. De asemenea, din motive de siguranță, compania verifică numerele de telefon mobil, conturile bancare și emailurile celor implicați în ridesharing (folosirea în comun a unui mijloc de transport). Lunar, peste două milioane de persoane folosesc BlaBlaCar. Aplicația BlaBlaCar este disponibilă gratuit pentru Android și iOS și comunitatea susține că are peste 10 milioane de membri în 18 țări.
Ce este ridesharing?
Ridesharing-ul reprezintă acțiunea prin care două sau mai multe persoane călătoresc împreună dintr-un oraș în altul și împart costurile călătoriei. Probabil că ai făcut deja ridesharing de foarte multe ori cu familia și prietenii: de fiecare dată când luați mașina împreună, împarți costul călătoriei cu ei. Aproape în același fel, BlaBlaCar conectează conducătorii auto care au locuri goale cu pasagerii care caută o călătorie, astfel încât aceștia pot împărți o călătorie pe o distanță lungă împreună și ambii economisesc bani.
Cum funcționează aplicația BlaBlaCar
Utilizatorul introduce doar punctele de plecare și de sosire și data călătoriei, apoi alege un șofer care oferă o cursă pe traseul respectiv. Acesta recurge la butonul „Contactează Conducătorul Auto” și apoi ia legătura cu șoferul prin telefon sau mesaj privat, pentru a-și rezerva locul. Pasagerul trebuie să ajungă la timp la locul de întâlnire și să aibă bani de carburant la el, așa cum a stabilit cu șoferul.
Asociația asiguratorilor descrie împărțirea mașinii ca fiind călătoria mai multor pasageri în aceeași direcție. Această practică este din ce în ce mai frecventă și nu este obiectul legislației specifice. Totuși, călătoriile trebuie efectuate în vehicule cu 8 locuri sau mai puține. BlaBlaCar limitează numărul locurilor și prețul per pasager, pentru a îndeplini condițiile legale.
O altă caracteristică a programului este nivelul de experiență. Fiecare membru are un asemenea nivel, care evoluează cu timpul și cu activitatea desfășurată.
AutoHop.ro, lansat de fosta șefă a Mercador
În 2014, proiectul de ridesharing AutoHop.ro a fost lansat pe piață și în trei luni a ajuns să aibă peste 8.000 de utilizatori. AutoHop a fost lansat de fosta șefă a Mercador, Raluca Georgescu, drept un serviciu de autostop online. O cursă București-Constanța costa anul trecut între 35 și 150 de lei, iar o cursă București-Brașov, între 35 și 50 de lei.