Directorul financiar și vicepreședinte al consiliului de administrație Bosch, Stefan Asenkerschbaumer, a declarat miercuri, 29 aprilie 2020, în cazul conferinței de presă anuale a grupului, că producția auto ar urma să se diminueze cu 20 de procente la nivelul anului în curs.
În plus, având în vedere pandemia de coronavirus, sursa citată anticipează provocări considerabile pentru economia globală în anul financiar curent.
„Ne pregătim pentru o recesiune globală, care va avea, de asemenea, un impact considerabil asupra propriilor noastre performanțe în 2020”, a spus prof. Asenkerschbaumer.
Ca urmare a efectelor cunoscute până acum, compania preconizează în prezent ca producția auto să scadă cu cel puțin 20 la sută în 2020.
În acest context, renumita firmă se pregătește pentru o pierdere a veniturilor din vânzări de peste 10 la sută.
În primul trimestru al acestui an, vânzările grupului care activează în industria auto, tehnologie industrială, bunuri de larg consum și construcții au scăzut cu 7,3 procente, ceea ce înseamnă că acestea sunt deja considerabil mai scăzute față de anul precedent.
Doar în martie 2020, vânzările companiei au scăzut cu 17 procente.
„Trebuie depus un efort suprem pentru a obține cel puțin un rezultat echilibrat”, a declarat directorul financiar. „În această criză severă, avem din nou un avantaj pentru că suntem atât de diversificați, cu sectoare diferite de activitate”.
În prezent, susțin reprezentanții companiei, accentul se pune pe măsuri extinse pentru reducerea costurilor și asigurarea lichidităților. Acest lucru include reduceri ale programului de lucru și reduceri ale producției deja existente în multe locații din întreaga lume, reduceri salariale pentru specialiști și manageri, inclusiv pentru conducerea executivă, și perioade de timp extinse pentru investiții.
În plus, sursa citată a lansat deja un program amplu pentru îmbunătățirea competitivității sale la începutul anului 2020.
„Pe termen mediu, obiectivul nostru este să revenim la o marjă de aproximativ 7 procente din operațiuni, dar fără a neglija sarcinile esențiale pentru a ne asigura viitorul”, a spus Asenkerschbaumer. „Ne dedicăm toată energia pentru realizarea acestui obiectiv și pentru depășirea pandemiei de coronavirus. În acest fel, vom crea bazele financiare de care avem nevoie pentru a profita de oportunitățile imense pe care le are grupul (…)”.
În condițiile avantajului prezentat de diversificare, de prezența în diverse sectoare de activitate, compania amintită anterior intenționează să producă mai mult de un milion de teste rapide în 2020 și să mărească producția la trei milioane anul viitor.
Pe lângă testele de laborator existente, dispozitivul de analiză Vivalytic va fi folosit inițial în spitale și cabinetele medicilor, unde va fi utilizat în principal pentru a oferi protecție personalului medical, pentru care disponibilitatea rapidă a rezultatelor testelor, în mai puțin de două ore și jumătate, este esențială.
Testul rapid este deja livrat clienților europeni, cu eticheta „doar în scop de cercetare”, și poate fi utilizat în urma aprobării.
Reprezentanții firmei preconizează că va avea o marcă CE pentru produs până la sfârșitul lunii mai.
„Dorim să contribuim ori de câte ori este posibil cu expertiza noastră la eforturile pentru controlul pandemiei, de exemplu prin testul nostru rapid pentru COVID-19 recent dezvoltat și prin dispozitivul de analiză Vivalytic”, a precizat la rândul său dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al grupului. „Cererea este imensă. Facem tot ce putem pentru a spori în mod semnificativ producția și vom crește capacitatea de cinci ori peste planurile noastre inițiale până la sfârșitul anului”.
Un test și mai rapid, care poate detecta în mod fiabil cazurile de COVID-19 în mai puțin de 45 de minute, se află în etapele finale ale dezvoltării.
„Întregul nostru efort în acest domeniu este ghidat de etosul nostru – Tehnică pentru o viață”, a declarat Denner.
De asemenea, compania a început deja producția de măști. În prezent, susțin reprezentanții concernului, treisprezece fabrici din nouă țări – de la Bari din Italia, la Bursa din Turcia, până la Anderson din SUA – au luat inițiativa și produc astfel de măști pentru cerințele locale.
În plus, compania înființează în momentul de față două linii de producție complet automate în locația sa din Stuttgart-Feuerbach, cu alte linii care vor urma atât în locația sa Erbach din Germania, cât și în India și Mexic.
„Unitatea noastră pentru echipamente cu destinație specială a avut nevoie de numai câteva săptămâni pentru proiectarea utilajelor necesare”, a spus Denner.
De asemenea, compania a pus la dispoziție gratuit proiectele pentru alte companii. Astfel, compania va putea produce peste 500.000 de măști pe zi. Măștile sunt destinate protecției angajaților firmei din toate fabricile de pe mapamond.
În plus, obiectivul este de a le pune și la dispoziția terților. Acest lucru va depinde de obținerea aprobărilor corespunzătoare pentru fiecare țară.
Nu în ultimul rând, grupul produce 5.000 de litri de dezinfectant în fiecare săptămână în Germania și SUA pentru angajații săi din fabricile americane și europene.
„Oamenii noștri fac lucruri excepționale în acest sens”, a spus conchis Denner.
În Europa, cifra vânzărilor grupului a fost de 40,8 miliarde de euro, cu 1,4 procente mai mică față de anul precedent sau cu 1,2 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar.
La 31 decembrie 2019, grupul avea 398.150 de angajați la nivel mondial, în cadrul celor cu puțin peste 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Motivul principal al reducerii cu 2,9 procente a numărului de angajați comparativ cu anul precedent este vânzarea diviziei Tehnologie de ambalare.
În cadrul companiei, aproximativ 72.600 de specialiști lucrează în domeniul cercetării și dezvoltării, cu aproape 4.000 mai mulți decât în anul precedent.
Anul trecut, numărul dezvoltatorilor de software din companie a crescut cu peste 10 procente, până la aproximativ 30.000.
Sursă foto: Grup Shutterstock/caracter ilustrativ