În ultimul trimestru, Tesla a cheltuit 359 milioane de dolari într-o piață extrem de optimistă a mașinilor electrice de lux.
Miercuri, compania Tesla a redus țintele de producție pentru 2015 și 2016. Mai mult, directorul general al companiei, Elon Musk, este pregătit să strângă și mai mult capital pentru Tesla și să vândă o parte din acțiuni.
Musk a stabilit un deadline și a promis că până în primul trimestru al anului 2016, Tesla se va autosusține financiar și va vinde modele mai accesibile, pentru masele mari de consumatori.
Pentru Tesla, lansarea unui nou model pe piață implică o cheltuială de un miliard de dolari, reprezentând costul producției și al promovării.
Gama de autoturisme electrice Model S are prețuri între 70.000 dolari și 106.000 dolari și nu mulți clienți își permit un asemenea lux.
În timp ce GM vinde 9 milioane de unități pe an, Tesla dorește să construiască între 50.000 și 55.000 automobile electrice în acest an. Tesla, ale cărei mașini sunt comandate direct de clienți, a livrat în cel mai recent trimestru 11.532 autoturisme și a avut o pierdere operațională de circa 47 milioane dolari, adică de 4.000 dolari pentru fiecare unitate.