Prima pagină » Auto » „Este pusă sub semnul întrebării existența Volkswagen”. Constructorul riscă amenzi fabuloase, însă penalitățile financiare pe piețele auto ar putea fi de 7,5 ori mai mari

„Este pusă sub semnul întrebării existența Volkswagen”. Constructorul riscă amenzi fabuloase, însă penalitățile financiare pe piețele auto ar putea fi de 7,5 ori mai mari

Grupul Volkswagen, cel mai mare producător auto mondial pe primul semestru al anului 2015, riscă falimentul din cauza scandalului privind emisiile, comentează MarketWatch, iar prima asumare a responsabilității ar putea fi înlocuirea directorului general Martin Winterkorn cu actualul șef al Porsche.

Potrivit publicației Tagesspiegel, directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, probabil va fi eliberat din funcție vineri, din cauza scandalului privind emisiile poluante. Winterkorn, în vârstă de 68 de ani, director general din 2007, ar urma să fie înlocuit cu Matthias Müller, actualul șef al companiei Porsche, divizia de lux de VW.

Pe fondul acuzațiilor autorităților americane, grupul VW a admis marți că peste 11 milioane de vehicule cu motoare diesel vândute în întreaga lume sunt echipate cu softuri care induc în eroare sistemele de măsurare a emisiilor poluante.

„Este pusă sub semnul întrebării existența grupului Volkswagen”, comentează site-ul Marketwatch.com. „Acest lucru se întâmplă pentru că amenzile judiciare pe care grupul auto le riscă în scandalul emisiilor ar putea fi doar vârful aisbergului”, continuă Marketwatch.com, citând un studiu academic potrivit căruia VW ar risca penalități financiare pe piețele auto de 7,5 ori mai mari decât amenzile.

Conform legislației americane, Volkswagen riscă să plătească despăgubiri de peste 18 miliarde de dolari.

„Chiar dacă VW va reuși să supraviețuiască în actuala formă, compania va ocupa o poziție inferioară pe piață în următorii ani”, subliniază MarketWatch.com.

Volkswagen a depășit Toyota și a devenit în iulie cel mai mare producător auto mondial, din punctul de vedere al vânzărilor efectuate în primul semestru al anului 2015.

Oficiali din Germania și Franța au cerut marți ca investigațiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto. Volkswagen a anunțat că intenționează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condițiile în care scandalul declanșat în SUA se extinde.

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informații tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite.

Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. „Grupul auto german a instalat un software pentru a induce în eroare autoritățile americane în privința emisiilor poluante”, anunță Agenția americană pentru Protecția Mediului. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situațiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului.

Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.

Citește și