Analiștii anticipau un profit înainte de deducerea dobânzilor și taxelor (EBIT) de 37,5 miliarde de euro.
Modernizarea gamei Mercedes a contribuit la creșterea vânzărilor în China, cea mai mare piața auto din lume. Producătorii de mașini de lux BMW și Audi și-au redus însă estimările referitoare la vânzările pe piața chineză și acordă sprijin dealerilor, pe fondul contracției pieței.
Mercedes vrea să devanseze BMW și Audi, ocupanții primelor două poziții pe piața mondială a automobilelor de lux, pentru a deveni lider până la sfârșitul deceniului.
„Beneficiază de cererea mare pentru noile modele, precum și de efectul pozitiv al cursului valutar”, a declarat Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI în Londra.
Profitul EBIT al diviziei Mercedes-Benz Cars, care include și marca de oraș Smart, a avansat cu 58%, la 2,23 miliarde de euro.
În acest an, Mercedes introduce pe piață patru SUV-uri noi sau modernizate, între care modelul compact GLC, care va fi disponibil în showroom-uri în septembrie.
La șase luni, livrările globale ale Mercedes, de circa 898.500 de vehicule, sunt în urma celor ale mărcii premium Audi a grupului Volkswagen cu mai puțin de 4.000 de vehicule.
Vânzările liderului de piață BMW în primul semestru au urcat cu 5,1%, la peste 932.000 de vehicule.
Mercedes este singurul dintre cei mai mari producători de automobile de lux care a raportat creșterea vânzărilor în China luna trecută, un avans de 39%, care contrastează cu declinul de 0,1% al BMW și cel de 5,8% consemnat de Audi.