Prima pagină » Auto » F138, al 59-lea monopost de Formula 1 fabricat de Ferrari

F138, al 59-lea monopost de Formula 1 fabricat de Ferrari

Echipa Ferrari a lansat, vineri, la Maranello, modelul F138, al 59-lea monopost de Formula 1 din istoria sa, cu care speră să pună capăt dominației Red Bull din ultimele trei sezoane, informează autosport.com.

Echipa Ferrari a lansat, vineri, la Maranello, modelul F138, al 59-lea monopost de Formula 1 din istoria sa, cu care speră să pună capăt dominației Red Bull din ultimele trei sezoane, informează autosport.com.

Singura echipă participantă la toate edițiile Campionatului Mondial de Formula 1 a prezentat o mașină depre care managerul Stefano Domenicali a spus că este o „evoluție” față de predecesoarea, F2012, cu care scuderia a încheiat pe locul secund în clasmentul constructorilor în 2012.

Ferrari marchează faptul că Formula 1 se va despărți în acest sezon de motoarele cu opt cilindri în V, adăugând la numele mașinii cifra 8 după ultimele două cifre al anului curent. Începând din 2014, monoposturile din Marele Circ vor fi echipate cu motoare turbo V6.

Team-ul de la Maranello și-a reorganizat compartimentul tehnic de curând, iar F138 este primul produs al noii echipe de ingineri, coordonată de directorul tehnic Pat Fry și de designerul-șef Nikolas Tombazis. Suspensia de tip pull-rod, introdusă anul trecut, a fost păstrată, dar șasiul a fost reproiectat pentru a îmbunătăți performanțele aerodinamice, „călcâiul lui Ahile” al mașinii F2012, un monopost foarte fiabil, dar lent comparativ cu cele ale adversarilor, mai ales în calificări.

Sistemul KERS, de recuperare a energiei cinetice, a fost revizuit, devenind astfel mai ușor. F138 a fost dezvoltat în tunelul aerdinamic al Toyota de la Koln, după ce Ferrari și-a închis activitatea în propria instalație de acest gen, pentru a o îmbunătăți.

„Am păstrat aspectele pozitive de anul trecut, cum ar fi fiabilitatea mașinii și excelenta strategie a echipei. Obiectivul nostru principal este de a le oferi un monopost competitiv piloților noștri încă de la început, pentru că, din nefericire, în anii trecuți, nu ne-am prezentat perfect pregătiți la debutul sezonului”, a afirmat Domenicali.

În ciuda unui monopost inferior, spaniolul Fernando Alonso a reușit în 2012 să se bată pentru tilul mondial până în ultima etapă, pierzându-l pentru numai trei puncte în favoarea lui Sebastian Vettel (Red Bull).

Alonso, dublu campion mondial cu Renault în 2005 și 2006, va începe în martie al patrulea său sezon la Ferrari, alături de același coleg, brazilianul Felipe Massa. Acesta din urmă va fi primul component al echipei care va testa noul monopost, săptămâna viitoare la Jerez, în Spania.

Citește și