Marchionne, care va deveni președinte al Ferrari pe 13 octombrie, a arătat că intenționează să majoreze treptat producția unor automobile precum modelul LaFerrari, de 1,3 milioane de dolari, în concordanță cu numărul mai mare al clienților bogați.
„Dacă această categorie de clienți este în creștere, trebuie să fim capabili să îi urmăm. În caz contrar, lista de așteptare devine prea lungă, iar oamenii de plictisesc”, a explicat directorul general al Fiat.
Planul contrastează cu strategia lui Montezemolo, care a demisionat miercuri de la conducerea Ferrari, după 23 de ani de activitate, în urma neînțelegerilor cu Marchionne.
Montezemolo ar fi dorit ca Ferrari să producă doar 7.000 de automobile pe an, pentru a proteja exclusivitatea brandului. Marchionne a indicat în luna mai că brandul are potențialul de a fabrica anual circa 10.000 de vehicule.
Ferrari, cu sediul în Maranello, Italia, este deținută de Fiat în proporție de 90% și este o componentă majoră a planului lui Marchione de dezvoltare a grupului pe segmentul automobilelor de lux, în urma fuziunii care a dus la crearea Fiat Chrysler Automobiles (FCA).
Montezemolo, care a preluat conducerea Ferrari în 1991, ar fi vrut menținerea statutului autonom al companiei, care să nu devină o divizie, precum Lamborghini, deținută de Volkswagen.
„Oamenii nu ar trebui să subestimeze importanța Ferrari pentru grup. Din punct de vedere structural, Ferrari ne-a definit și va continua să o facă”, a arătat Marchionne, care va prelua conducerea Ferrari în aceeași zi în care acțiunile Fiat Chrysler Automobiles vor intra la tranzacționare la bursa din New York.
El a spus că grupul nu are nevoie, din punct de vedere tehnic, să atragă finanțare pentru planul de dezvoltare în valoare de 55 de miliarde de euro, dar board-ul FCA va analiza opțiunile existente la sfârșitul lunii octombrie.
Fiat este pe cale să își îndeplinească ținta de profit pentru 2014, cu ajutorul vânzărilor Chrysler pe piața nord-americană. Grupul intenționează să își majoreze profitul în acest an cu până la 18%.
Pentru îmbunătățirea profitabilității în anii următori, Fiat Chrysler vrea să lanseze mai multe modele de lux, precum sedanul Maserati Ghibli, care este dotat cu motoare dezvoltate și construite de Ferrari.