Grupul american deține în România o fabrică la Craiova, unde produce autovehicule și motoare.
Ford Europa intenționează să propună angajaților europeni pachete financiare pentru plecarea voluntară și se așteaptă ca mai multe sute de persoane, din cei aproximativ 10.000 de angajați, să accepte.
De asemenea, compania intenționează să renunțe la producția în Europa a mai multor modele neprofitabile, urmând să se concentreze asupra unor modele cu marje mai ridicate, precum SUV-urile, a informat Ford.
Ford obține aproximativ 19% din venituri în Europa, iar anul trecut a înregistrat în regiune un profit înainte de taxe de 259 milioane de dolari. În 2012-2014, producătorul auto a pierdut în regiune peste 3 miliarde de dolari.
Șeful Ford Europa, Jim Farley, a refuzat să precizeze producția căror modele va fi oprită, însă vânzările B-Max și S-Max au înregistrat anul trecut scăderi de peste 10%, în contextul în care europenii s-au reorientat într-o măsură tot mai mare către SUV-uri și crossover-uri.
B-Max, produs la Craiova, a înregistrat anul trecut o scădere a vânzărilor din Europa cu 7.900 de mașini, la 45.500 mașini.
Ford are în plan mutarea integrală a producției de motoare de 1,0 l EcoBoost din Germania la Craiova de anul viitor, în timp ce tot din 2017 se vor produce la uzina din România pe lângă actualul B-Max atât viitoarea generație a SUV-ului de clasă mică EcoSport, produs momentan pentru EuroÂpa la Chennai în India, cât și viitorul Ka, comercializat pentru moment în Brazilia, potrivit unor surse apropiate uzinei, a scris recent Ziarul Financiar.
Compania americană și alți constructori auto rivali au consemnat pierderi de miliarde de dolari în Europa în ultimii ani, în care piața a scăzut la minimul începând din anii ’90. Principalul rival al Ford, General Motors, obține aproxiamtiv 13% din venituri în Europa, iar din 2010 a pierdut în regiune peste 7 miliarde de dolari. General Motors speră să revină pe profit anul acesta în Europa pentru prima dată din 1998.
Ford România a anunțat, săptămâna trecută, că discută de câteva luni cu sindicatele de la uzina Craiova despre noul contract colectiv de muncă, fără să se ajungă deocamdată la un acord, cerând „modificări cheie” în contracte care să ducă la creșterea competitivității și eficienței fabricii auto.
Sindicatele au acuzat însă că modificările propuse de patronat ar duce la o scădere a veniturilor angajaților uzinei de până la 10% pe an și la eliminarea bonusurilor.