Producătorul auto american va începe producția pentru următoarea generație de mașini Focus în China din a doua jumătate a anului 2019, la un an după ce se finalizează producția la una dintre fabricile din Michigan. Sumele pe care Ford le va economisi sunt generate de anularea planurilor de a asambla mașini la fabrica existentă în Mexic și de decizia, din ianuarie, de a anula planurile pentru construcția fabricii în Mexic.
Astfel, Ford renunță la strategia de a reloca producția de mașini mici în Mexic, care a fost anunțată anul trecut de directorul general Mark Fields. Fields a fost înlocuit de Jim Hackett, fost director general al producătorului de mobilă Steelcase.
Președintele Trump a criticat, adesea, producătorii de mașini pentru că importă vehicule de peste hotare.
„Am făcut mai multe studii, iar consumatorii acordă mai multă atenție calității și valorii decât externalizării locației”, a spus Joe Hinrichs, președintele pentru operațiuni globale al Ford.
Ford a mai anunțat că va investi 900 de milioane de dolari într-o fabrică de tractoare în Kentucky pentru a construi SUV-urile Expedition și Lincoln Navigator, păstrând 1.000 de locuri de muncă.
După ce va importa producția inițială a noilor mașini Focus din China, Ford va transborda variante ale modelului în Europa, potrivit companiei.
Michigan Assembly Plant, care fabrică în prezent modelul, va fi reutilată pentru a produce camioneta ușoară Ranger, de mărime medie, la finalul anului 2018 și SUV-ul de dimensiune medie Bronco, în 2020.