Ford închide o fabrică veche de 48 de ani din Europa, din cauza scăderii vânzărilor de mașini

Publicat: 24 10. 2012, 16:51
Actualizat: 02 02. 2019, 00:43

Ford Motor va închide, pentru prima oară în zece ani, o fabrică deținută în Europa, din Belgia, și va desființa astfel 4.300 de locuri de muncă, pentru a reduce capacitatea de producție și a limita pierderile europene, care ar putea depăși în acest an un miliard de dolari, transmite Bloomberg.

Fabrica veche de 48 de ani, din Genk, va fi închisă până la sfârșitul anului 2014, iar producția automobilelor Mondeo, S-Max și Galaxy va fi preluată de fabrica Ford din Valencia, Spania, a anunțat miercuri producătorul american.

Închiderea fabricii din Genk este „un cuțit în spate”, după ce angajații au acceptat reducerea salariilor, a declarat liderul sindical Rohnny Champagne, după o întâlnire cu conducerea Ford.

Ford vrea să limiteze pierderile din Europa, anticipate că vor depăși în acest an un miliard de dolari.

Piața auto europeană este grav afectată de criza datoriilor suverane, iar vânzările ar putea înregistra cel mai grav declin din ultimii 19 ani, nefiind anticipată o redresare rapidă.

Compania de consultanță IHS Automotive prognozează că vânzările auto din Europa vor rămâne sub nivelul anterior crizei până cel puțin în 2017.

Ultima fabrică închisă de Ford în Europa a fost uzina de asamblare Dagenham din Anglia, în 2002, când au fost eliminate 2.000 de locuri de muncă.

Ford mai are unități de producție în Marea Britanie, Germania, Franța, România, Turcia și Rusia.

Producția a două modele fabricate la Valencia ar putea fi transferată la Saarlouis în Germania, potrivit Ford.

Închiderea fabricii Ford din Genk este cea mai recentă decizie a unui producător din Europa de a elimina excesul de producție, pe fondul declinului din ultimii cinci ani al pieței.

PSA Peugeot Citroen intenționează să închidă o fabrică de lângă Paris în 2014, în timp ce Opel, divizie a General Motors, ar urma să oprească producția la uzina Bochum din Germania în 2016. Compania a mai închis în 2010 fabrica din Antwerp, din Belgia.

Fiat a închis la rândul său o fabrică din Sicilia, anul trecut.

În timp ce criza datoriilor suverane se extinde dincolo de Italia, Spania și Portugalia, discount-urile oferite de producătorii auto sunt în creștere. În Germania, cea mai mare piață din Europa, aceste discount-uri au ajuns în septembrie la 12,2% din prețurile din listă, cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani.

Vânzările Ford în Europa au scăzut cu 12% în acest an, peste declinul pieței, de 7,2%.

Fabrica din Genk era considerată vulnerabilă pentru că modelele fabricate se apropiate de sfârșitul ciclului de viață.

Ford a raportat în trimestrul al doilea pierderi înainte de taxe de 404 milioane de dolari în Europa, față de un profit de 176 milioane dolari în urmă cu un an.