Ford vrea să restrângă rețeaua de furnizori cu până la 40%
Ford Motor Co., al doilea mare producător auto din SUA, vrea să restrângă rețeaua de furnizori cu până la 40%, de la 1.260 la 750 de companii, pentru a reduce costurile de producție a autovehiculelor, transmite Bloomberg.
Unul dintre obiectivele pe termen lung ale Ford este să se aprovizioneze cu piese de la aproximativ 750 de furnizori, față de 1.260 anul trecut, a declarat Hau Thai-Tang, care a devenit în august vicepreședinte responsabil cu achizițiile la nivel global.
Compania a luat măsuri pentru reducerea numărului de platforme pe care sunt construite autovehiculele sale, pentru scăderea costurilor de dezvoltare și restrângerea rețelei de furnizori.
„Credem că există multe oportunități să ajungem la numărul de 750 de firme și să existe totodată o concurență suficientă pentru a obține cele mai bune idei de la cei mai inovatori furnizori”, a afirmat Thai-Tang într-o conferință în Dearborn, Michigan, orașul de origine al Ford.
Directorul general al grupului, Alan Mulally, a reușit să îmbunătățească profitabilitatea prin reducerea numărului de platforme pentru autovehicule la 14, față de 27 în 2007, primul an după numirea sa la conducerea companiei. Până în 2017, Ford va lucra cu numai 9 platforme, a precizat Thai-Tang.
Reducerile de cheltuieli realizate în urma renunțării la unele platforme au îmbunătățit marja de profit și au permis companiei să lanseze mai frecvent modele noi sau variante îmbunătățite.
Ford a avut un profit total de 35,2 miliarde de dolari în perioada 2009-2012, după pierderi de 30,1 miliarde de dolari în cei trei ani anteriori.
Compania cumpără piese în valoare de aproximativ 100 miliarde de dolari pe an. Aproximativ 80% din volumul total de piese achiziționate de companie vine de la cei mai mari 100 furnizori, iar primii 65 de furnizori sunt responsabili pentru 60% din piese, a spus Thai-Tang.
„Vrem parteneriate strategice pe termen lung cu furnizori cheie, și făcând asta vom obține rezultate mai bune de business atât pentru noi, cât și pentru ei”, a explicat executivul Ford.
Producătorii auto și furnizorii lor au probleme de capacitate, având în vedere majorarea producției pentru a satisface cererea în creștere, a continuat el.
Astfel, Ford încearcă să se protejeze de acest trend prin evaluarea producției medii săptămânale a furnizorilor și a gradului de utilizare a capacității de producție.
Grupul american deține în România o fabrică la Craiova, unde produce autovehicule și motoare.