Prima pagină » Auto » GALERIE FOTO. Mașinile cu care comunștii voiau să cucerească lumea

GALERIE FOTO. Mașinile cu care comunștii voiau să cucerească lumea

Istoria industriei auto rusești începe în vremea Imperiului Rus, când pe teritoriul statului eurasiatic au fost înființate companiile Russo-Balt, Puzyryov, Freze și Lessner. După Revoluția Bolșevică din 1917, marca Prombron a construit, în puține exemplare, modele Russo-Balt, în timp ce fabrica AMO a produs, în 1924, primele camioane sovietice, care aveau la bază modelul italian Fiat F-15.

GAZ

Cea mai veche marcă sovietică producătoare de automobile este, însă, GAZ (Gorkovsky Avtomobilny Zavod – Fabrica de automobile Gorki), care a fost înființată în anul 1929 sub numele Nizhegorodsky Avtomobilny Zavod (NAZ). Cu ajutorul americanilor de la Ford, sovieticii au construit o fabrică în localitatea Nijni Novgorod, care a produs prima mașină – un Ford Model A denumit NAZ-A – în 1 ianuarie 1932. Producția modelului NAZ-A a durat până în 1936, perioadă în care au fost construite peste 100.000 de exemplare.

GAZ A

În anul 1933, numele fabricii a fost schimbat în Gorkovsky Avtomobilny Zavod (GAZ), după ce numele localității a fost schimbat în Gorki, după scriitorul rus Maxim Gorki. În consecință, numele modelului NAZ-A a fost schimbat în GAZ-A, iar numele camionului NAZ-AA a fost schimbat în GAZ-AA.

Succesorul modelului GAZ-A a fost GAZ M1, care avea la bază versiunea cu patru cilindri a berlinei americane Ford Model B și care a fost produs în perioada 1936-1942.

Vezi pe Promotor istoria mașinilor cu care comuniștii voiau să cucerească lumea.

 

Autor

Citește și