General Motors (GM) și Ford au anunțat că vor suspenda temporar producția într-o serie de fabrici de montaj, din cauza lipsei de microprocesoare care a dus la „frânarea” sectorului auto.
Fabrica de montaj de la Spring Hill, în Tennessee, unde se produc modelele Cadillac XT5, Cadillac XT6 și GMC Acadia, va fi oprită de luni, timp de două săptămâni, în timp ce fabrica de la Lansing Delta Township, care produce modelele Chevrolet Traverse și Buick Enclave, își va suspenda operațiunile timp de o săptămână, începând cu 19 aprilie, scrie agerpres.ro.
De asemenea, fabrica de la Ramos, în Mexic, nu va mai produce modelul Chevrolet Blazer timp de șase zile, începând de la aceeași dată, dar va continua să fabrice Chevrolet Equinox.
Reprezentanții GM au mai anunțat că terminalul de montaj de la Wentzville, unde se produc camionetele Chevrolet Colorado și GMC Canyon, va reintra în funcțiune luni, după ce a fost oprit din 29 martie.
Cel mai mare producător auto din SUA va extinde suspendările de producție la fabricile din Fairfax, Lansing Grand River, ambele în SUA și Ingersoll, în Canada.
La rândul său, Ford și-a anunțat angajații că va suspenda acordarea vacanței tradiționale de două săptămâni din vară la majoritatea fabricilor din SUA pentru a recupera producția „pe care a pierdut-o” în prima jumătate din 2021, din cauza lipsei de microprocesoare. În mod firesc, Ford oprește producția la majoritatea fabricilor la finele lui iunie -început de iulie.
Ford va opri producția și la fabricile de montaj de la Chicago și Flat Rock, din cauza lipsei de chip-uri, în timp ce la Kansas City nu va mai produce furgoneta Transit, dar va menține în fabricație camioneta F-150. Fabrica din Ohio va funcționa cu ture de lucru reduse, informează sursa citată.
În martie, Dacia a avut două zile fără producţie, care se adaugă celor trei din februarie. Astfel, uzina a pierdut producţia a 6.500 de maşini sau aproape 100 de milioane de euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ de 15.000 de euro cu TVA.
Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei. Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru. Cea mai recentă estimare a Grupului Renault, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producţiei în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100 000 de vehicule pentru anul în curs“, au anunțat, la acea vreme, reprezentanţii Automobile Dacia.