General Motors (GM) a anunțat că vinde participația de 7% pe care o deține la producătorul auto francez PSA Peugeot Citroen, în contextul planurilor Peugeot de a obține un sprijin mai puternic din partea partenerului chinez Dongfeng Motors, potrivit Bloomberg.
GM a investit 320 de milioane de euro anul trecut la Peugeot ca parte a unei alianțe care ar fi trebuit să genereze economii pentru cei doi constructori prin achiziții și dezvoltarea de produse în comun. Anvergura alianței a fost redusă, iar Peugeot a informat, joi, că economiile vor fi cu 40% mai mici decât se anticipa anterior.
„Vânzarea participației de către GM spune clar că parteneriatul nu a mers așa cum se așteptau. Nimeni de pe Wall Street nu a crezut de la început că a fost o idee atât de grozavă”, a declarat David Whiston, analist la firma Morningstar.
GM va vinde pachetul de 24,8 milioane de acțiuni pe care le deține la Peugeot prin plasament pentru investitori instituționali, a anunțat grupul american printr-un comunicat de presă. Tranzacția este intermediată de banca Goldman Sachs.
Grupul cere un preț de 10-10,25 euro pe titlu, a declarat o sursă apropiată tranzacției.
Cotația GM a scăzut pe bursa din SUA cu 1%, la 40,05 dolari, în timp ce în Europa, Peugeot a pierdut 7,6%, la 10,63 dolari. Producătorul auto francez a anunțat joi că fluctuațiile de curs valutar vor avea un impact negativ cu 1,1 miliarde de euro asupra profitului din 2013, iar economiile generate de alianța cu General Motors vor fi sub nivelul planificat.
Alianța redusă cu GM și pierderile au determinat Peugeot să încerce o cooperare mai strânsă cu partenerul chinez Dongfeng Motors, pentru a-și crește vânzările pe piețele emergente.
Colaborarea cu GM, concentrată pe reducerea costurilor din Europa, are un protențial limitat, întrucât cei doi producători auto concurează în mare parte pentru aceeași clienți. Peugeot a anunțat în octombrie că analizează retragerea parțială din această alianță.