Renault-Nissan vrea să ajungă la vânzări anuale de 10 milioane de vehicule la nivel mondial până în 2017, față de 8,1 milioane de vehicule în intervalul aprilie 2012-martie 2013, a declarat miercuri directorul general al alianței, Carlos Ghosn, publicației nipone Nikkei, transmite AFP.
Este pentru prima oară când Ghosn a exprimat acest obiectiv, potrivit Nikkei.
Pe lângă Renault și Nissan, alianța mai include constructorul rus Avtovaz, ale cărui vânzări sunt în creștere.
Niciun constructor auto nu a ajuns încă la vânzări anuale de 10 milioane de vehicule, dar liderul mondial Toyota este pe cale să atingă acest prag în 2013, iar mai târziu va fi urmat de General Motors și Volkswagen.
Ghosn susține că Renault-Nissan poate atinge acest obiectiv datorită unei strategii axate pe piețele emergente, prin extinderea gamei de la mașini low-cost și până la berline de lux și prin tehnologii avansate, precum motorizări electrice.
Ghosn vrea în special creșterea cotei de piață a alianței pe piețe ca China, Brazilia, Mexic și Thailanda.