GM: Opel nu este de vânzare
Grupul american General Motors (GM) a anunțat că nu are de gând să vândă Opel, ca reacție la informațiile din presa italiană potrivit cărora Fiat ar fi fost interesat de preluarea companiei germane, transmite Bloomberg.
„Opel nu este de vânzare. GM susține în totalitate Opel, o parte integrată a grupului la nivel global, vitală pentru succesul companiei în Europa”, a declarat vicepreședintele GM Steve Girsky, șeful operațiunilor europene ale GM.
Cotidianul italian Il Sole 24 Ore a scris vineri că directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, pregătește preluarea Opel la un preț „simbolic” dacă alianța dintre GM și PSA Peugeot Citroen (Franța) nu vea avea succes. Ziarul nu a precizat sursa informațiilor.
Reprezentanții Fiat au refuzat să comenteze articolul.
GM a înregistrat, din anul 1999 până în prezent, pierderi de 16,8 miliarde de dolari în Europa. Opel a redus programul de lucru și a planificat închiderea unei fabrici din Germania în 2016, din cauza impactului crizei datoriilor de stat din zona euro asupra industriei auto.
Parteneriatul GM – Peugeot, anunțat în luna februarie a acestui an, face parte din strategia GM de a-și revigora operațiunile din regiune. Companiile au ratat însă mai multe termene privind combinarea activităților de logistică și aprovizionare, iar surse apropate situației au declarat în luna septembrie că discuțiile privind dezvoltarea de produse și producția de piese auto în comun progresează lent, din cauza condițiilor economice dificile.
Vicepreședintele Peugeot Frederic Saint-Geours a declarat săptămâna trecută la Salonul Auto de la Paris că proiectele comune ale alianței cu GM vor fi implementate înainte de sfârșitul anului. Contractele respective vor fi semnate până la sfârșitul lunii octombrie, a anunțat recent General Motors.
Peugeot încearcă de asemenea să revină pe profit, pierderile companiei fiind estimate în prezent la 200 milioane euro pe lună. Grupul francez derulează un plan de 8.000 de concedieri, care se va încheia cu închiderea unei fabrici situată în apropierea Parisului.
Fiat a preluat în 2009 producătorul auto american Chrysler. Grupul italian a suspendat în acest an investițiile în Italia și a redus cheltuielile din Europa cu 500 milioane euro, amânând lansarea câtorva modele. Marchionne crede că piața auto europeană nu va reveni înainte de anul 2014. Fiat a încercat tot în 2009 să preia Opel.
Concernul italian a înregistrat în acest an pierderi de 700 milioane euro în Europa.