Prima pagină » Auto » Greșeala pe care tot mai mulți ȘOFERI o fac la volan. Titi Aur: „Nu e bine!”

Greșeala pe care tot mai mulți ȘOFERI o fac la volan. Titi Aur: „Nu e bine!”

Greșeala pe care tot mai mulți ȘOFERI o fac la volan. Titi Aur: „Nu e bine!”

Tot mai mulți șoferi fac această greșeală atunci când conduc și obiceiul poate duce la adevărate tragedii în trafic, avertizează instructorul de conducere defensivă Titi Aur.

Greșeala făcută de tot mai mulți șoferi

Este vorba de ținerea mâinilor pe volan la „ora 12”.

„Nu contează cum ții mâinile pe volan atâta timp cât mașina merge drept și ești cu o viteză relativ sigură. A nu se înțelege că nu trebuie să mergi cum se recomandă. Problema se pune că în orice moment poate să apară o situație specială, fie o gropiță, fie sare cineva în față, fie trebuie să ocolești ceva sau să ocolești un derapaj. Atunci chiar contează fiecare poziție a mâinilor. Mâinile pe volan ținute corect te ajută și te scot din situații delicate. Poziția corectă este importantă, iar că să ții mâinile corect pe volan trebuie să le ții cât mai mult în acea poziție, ca să devină gest reflex. Gestul reflex înseamnă că atunci când există o situație limită, nu mai stai să gândești, ci faci din reflex“, a afirmat Titi Aur pentru DCNews.

Titi Aur: „Nu e bine!”

Titi Aur a explicat de ce este riscant să ții mâna, de obicei stânga, pe volan la „ora 12”. „În momentul unui impact, în afară de faptul că nu vei avea mâna într-o poziție corectă ca să controlezi și eventual să eviți impactul, mâna îți va fi adusă în față și te lovește în frunte, chiar și cu ceasul dacă porți ceas. Airbag-ul este gândit să plece chiar dacă nu ai centura pusă, însă dacă între airbag și fața ta e o mână, nu e bine. În afară de faptul că te lovești la mână, te lovești foarte rău la față. Poziția corectă a mâinilor pe volan te face să controlezi mașina și să nu ajungi la impact, dar și în momentul unui impact beneficiezi de protecția airbag-ului”.

Instructorii auto recomandă să ții mâinile pe volan la 9 și 3 și astfel vei avea mai multă stabilitate și control asupra volanului, în timp ce reduce riscul de vătămare în cazul în care airbag-urile se declanșează, transmite b1tv.ro.

Mihai a urmat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității București între anii 2009-2012, după un an petrecut la SNSPA. A lucrat la numeroase publicații, dar și în agenții ... vezi toate articolele

Citește și