Acordul legal va include ofere de cumpărare înapoi a vehiculelor care au probleme sau eventuala remediere a defecțiunilor.
Potrivit judecătorului Charles Breyer, acordul prevede eventuale oferte de cumpărare de către producător de la clienți a 482.000 de vehicule cu motoare de 2.0 litri, posibila remediere a problemelor sau renunțarea la contracte de tip leasing. Breyer a precizat că deocamdată nu s-a stabilit clar ce soluții vor fi pentru alte 90.000 de vehicule cu motoare de 3.0 litri.
Conform unor oficiali americani și analiștilor, grupul auto german ar putea cheltui 10 miliarde de dolari (8,8 miliarde de euro) pentru soluționarea problemelor cu autoritățile americane.
„Administrația SUA și grupul Volkswagen vor stabili până pe 21 iunie detaliile acordului. Documentul va fi supus unei dezbateri publice și va trebui aprobat de o instanță înainte de a avea efect. VW se va angaja să promoveze tehnologiile ecologice”, a precizat Breyer.
Volkswagen a anunțat, în septembrie 2015, că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situațiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului. Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. Probleme au fost depistate și la alte 90.000 de vehicule cu motoare mai mari vândute în Statele Unite. În Europa, probleme similare au fost semnalate și la alte mărci ale grupului VW.