Guvernul italian vrea să se asigure că Lamborghini nu va construi SUV-ul Urus în altă țară

Publicat: 06 05. 2015, 18:09
Actualizat: 04 08. 2015, 17:05

Premierul italian Matteo Renzi ar putea oferi reduceri fiscale de 100 milioane euro pentru Lamborghini, dacă SUV-ul Urus va fi construit în Italia.

Lamborghini a prezentat prototipul lui Urus în cadrul salonului auto de la Beijing din 2012 și încearcă să obțină aprobarea companiei-mamă, Audi (din cadrul Volkswagen) pentru a construi SUV-ul. Dacă se va materializa, Urus va rivaliza cu „cel mai sportiv SUV din lume”, Aston Martin DBX, care va fi lansat în curând.

Lamborghini dorește să obțină aprobarea șefilor de la Audi pentru a demara producția lui Urus până la sfârșitul lunii iunie. Audi are ca obiectiv diversificarea gamei Lamborghini dincolo de supercar-urile cu două locuri, care nu sunt foarte căutate în China, de exemplu, unde starea drumurilor este extrem de proastă.

Urus va fi primul SUV Lamborghini produs după „tancul” LM002 – Rambo Lambo (foto) – o prezență exotică a anului 1993. Pentru a reduce costurile, Lamborghini va construi șasiul lui Urus și alte componente de bază într-una din fabricile Volkswagen, precum cea din Bratislava, Slovacia, unde este fabricat și scheletul metalic al SUV-ului Porsche Cayenne. Potrivit autonews.com, Urus ar putea fi lansat pe piață în 2017.

Lamborghini ar putea angaja 300 de oameni care să lucreze la asamblarea SUV-ului Urus. În paralel cu negocierile cu guvernul, producătorul auto italian deținut de germani dorește să obțină un program mai flexibil de muncă pentru angajații săi și discută, în acest sens, cu sindicatele din Italia.