Prima pagină » Auto » Harley-Davidson pune capăt unui secol de inerție în design, lansând motociclete cu joystick

Harley-Davidson pune capăt unui secol de inerție în design, lansând motociclete cu joystick

Harley-Davidson pune capăt unui secol de inerție în design, lansând motociclete cu joystick
Harley-Davidson a început introducerea pe piață a unor motociclete cu sistem GPS care poate fi activat vocal, prin ecranul tactil sau joystick și a pus astfel capăt unui secol de inerție în design, relatează Bloomberg.

Harley-Davidson a început introducerea pe piață a unor motociclete cu sistem GPS care poate fi  activat vocal, prin ecranul tactil sau joystick și a pus astfel capăt unui secol de inerție în design, relatează Bloomberg.

Când motocicleta este pe cale să rămână fără carburant, sistemul GPS găsește cea mai apropiată benzinărie și afișează traseul pe un ecran de 6,5 inci (16,5 centimetri).

O altă noutate este cum a decis compania ce dispozitive să includă pe noile motocicle, și anume prin consultarea clienților.

Pentru prima oară în istoria de 110 ani a companiei, Harley folosește grupuri țintă de clienți și dealeri, în dezvoltarea modelelor și funcțiunilor, iar săptămâna trecută primul val de noi motociclete a început să ajungă la dealeri.

„Recesiunea i-a adus în secolul 21. Multe alte companii au avut aceste momente cu mult timp în urmă”, a declarat Sharon Zackfia, analist la William Blair & Co. în Chicago.

De la venirea la conducerea companiei a lui Keith Wandell, în 2009, valoarea acțiunilor Harley, aflate la acea dată la un nivel minim, s-a triplat. Din 2009, veniturile au urcat cu 17%, la 5,58 miliarde dolari în 2012, iar profitul net a atins 623,9 milioane de dolari, față de o pierdere de 55 milioane de dolari.

Pe parcursul istoriei sale, Harley a vândut motociclete pentru clienți binecunoscuți, americani de rasă albă. Recesiunea mondială a schimbat însă acest lucru. Veniturile au scăzut cu 25% în perioada 2006-2009, astfel că Wandell a redus costurile, a accelerat dezvoltarea și a cerut consultanță pentru atragerea de mai mulți clienți.

Noua gamă de motociclete Touring, unele dintre cele mai scumpe și mai profitabile ale Harley, pornește de la un preț de 18.249 dolari în cazul modelului Road King și de la 25.899 dolari pentru Ultra Limited, dar prețurile pot urca la peste 40.000 de dolari. Gama atrage clienții tradiționali, dar și alții noi, precum femei, tineri, afro-americani și cumpărători din afara SUA.

Cel mai bine vândut este modelul Street Glide, care costă 20.399 de dolari. Este tipul de motocicletă folosit de trupele statale, cu spațiu de depozitare, apărători și un ecran care protejează de vânt fața conducătorului și susține și sistemul informatic.

Citește și