Anunțul Honda se referă la 2,03 milioane de vehicule, între care modelul compact Fit și SUV-ul CR-V, a declarat Akemi Ando, purtător de cuvânt al companiei, în Tokyo. Un reprezentant al Nissan a spus că circa 755.000 de automobile ale companiei trebuie să fie remediate la nivel mondial.
Cei trei mari producători auto japonezi au rechemat în total în această lună peste 5 milioane de vehicule, din cauza airbagurilor.
Anunțurile au avut loc pe fondul atenției sporite asupra posibilelor probleme de siguranță ale vehiculelor, grupul american General Motors fiind investigat în SUA din cauza întârzierii cu care a rechemat milioane de vehicule pentru remediarea defecțiunilor la un senzor de incendiu.
„Anticipăm că vor urma noi rechemări de mare amploare, la alți producători auto”, a declarat Koji Endo, analist la compania de consultanță Advanced Research Japan.
Defectele airbagurilor se referă la presiunea neadecvată și umiditatea excesivă la care au fost supuse în timpul procesului de fabricație, a spus Ando.
În aprilie anul trecut, producătorii auto au rechemat în service peste 3 milioane de vehicule, între care 1,73 milioane de către Toyota și 1,14 milioane de către Honda, din cauza airbagurilor furnizate de Takata.
Honda, cel mai mare client al Takata, a rechemat din 2008, în total, 6 milioane de vehicule pentru probleme la airbagurile fabricate de această companie, în cadrul a nouă operațiuni.
Doi oameni au murit în 2009, în accidente legate de acest defect.
Toyota a anunțat în această lună că 2,27 milioane de automobile la nivel mondial sunt rechemate în service.
Mazda Motor a rechemat la rândul ei 159.807 vehicule, din același motiv, a declarat luni un purtător de cuvânt al companiei.
Un purtător de cuvânt al Takata a prezentat scuze în numele companiei pentru neplăcerile provocate clienților.