Prima pagină » Auto » Hyundai pregătește o investiție de 1,8 miliarde de dolari. Ce segment de piață atacă producătorul auto din Coreea de Sud

Hyundai pregătește o investiție de 1,8 miliarde de dolari. Ce segment de piață atacă producătorul auto din Coreea de Sud

Hyundai pregătește o investiție de 1,8 miliarde de dolari. Ce segment de piață atacă producătorul auto din Coreea de Sud
Producătorul auto Hyundai din Coreea de Sud dorește să investească 1,8 miliarde dolari până în 2020 în segmentul vehiculelor comerciale și va insista îndeosebi asupra piețelor din SUA și Europa.

Hyundai, al cincilea producător auto global, în tandem cu Kia Motors, vizează o piață care ar putea crește cu 30% în următorii cinci ani. Pentru a-și extinde activitatea, Hyundai va investi 400 miliarde woni (363,13 milioane dolari) în creșterea producției de furgonete, camioane ușoare și autobuze în Coreea de Sud, până în 2020. Până la sfârșitul deceniului, Hyundai va investi 1,6 trilioane woni în cercetarea și dezvoltarea vehiculelor comerciale, scrie reuters.com.

Luni, Hyundai a anunțat că va introduce „noi modele premium în America de Nord și Europa”, fără să ofere detalii despre momentul în care se va întâmpla acest lucru. Anul trecut, Hyundai a pierdut din cota de piață deținută pe piața auto generală din SUA, din cauza ofertei sale reduse de SUV-uri și camionete, două segmente care au înregistrat o popularitate ridicată, după scăderea prețurilor la petrol.

SUA reprezintă a doua cea mai mare piață pentru Hyundai, după China. Analiștii au estimat însă că Hyundai va avea nevoie de timp, pentru a lansa vehicule comerciale care să rivalizeze cu mărcile auto deja consacrate în acest segment emergent. „Hyundai și Kia trebuie să majoreze business-ul cu vehicule comerciale, pentru a ajunge la o capacitate de producție anuală de 10 milioane unități, de la 8 milioane, cât produce în prezent”, a declarat Suh Sung-moon, analist al Korea Investment & Securities.

Anul trecut, Hyundai a început să fabrice camioane grele, precum Trago, în China, pentru piața locală și dorește să lanseze vehiculul comercial ușor H350 în Turcia și Europa de Vest. Luni, compania a anunțat că va majora capacitatea de producție anuală la fabrica din Jeonju, Coreea de Sud, cu 54%, de la 65.000 unități la 100.000 unități, până în 2020.

Hyundai Motor Group, care cuprinde numeroase firme, printre care și producătorul de piese auto Hyundai Mobis Co Ltd, a anunțat în ianuarie că va investi 73 miliarde dolari în următorii patru ani. Anunțul survine după ce guvernul a recomandat conglomeratelor să facă investiții mai mari, pentru a revigora a patra cea mai mare economie din Asia.

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele

Citește și