Hyundai și Kia vor plăti 395 milioane dolari pentru închiderea unui proces cu clienți din SUA
Producătorii auto sud-coreeni Hyundai Motor și Kia Motors au convenit plata a până la 395 de milioane de dolari pentru închiderea unui proces în SUA, în care companiile sunt acuzate de clienți că au supraestimat economiile de carburanți aduse de vehiculele lor, relatează Bloomberg.
Divizia americană a Hyundai a anunțat că va efectua plăți de până la 210 milioane de dolari unor persoane care au cumpărat vehicule ale companiei fabricate în perioada 2011-2013. Clienții pot opta pentru o plată unică sau să rămână într-un program în care le este acoperită o parte din costul carburantului, pe toată perioada de folosire a vehiculului deținut.
Kia Motors a anunțat separat că plățile către proprietarii a aproximativ 300.000 de vehicule vor totaliza până la 185 de milioane de dolari.
În noiembrie 2012, Hyundai și Kia, primul, respectiv al doilea mare producător de automobile din Coreea de Sud, au prezentat scuze clienților pentru supraestimarea economiei de carburanți aduse de vehiculele lor. Cele două companii au emis carduri de debit pentru cumpărătorii a circa 900.000 de vehicule comercializate în SUA, în vederea rambursării unei părți din cheltuielile cu carburanții.
„Ambele companii vor să încheie această problemă ca să creeze condițiile pentru lansarea unor noi produse”, a declarat Jessica Caldwell, analist la Edmunds.com.
Hyundai și Kia au explicat că informațiile incorecte referitoare la consumul de carburanți al vehiculelor lor au apărut din cauza unor erori de procedură la o facilitate comună de testare din Coreea de Sud.
Pentru majoritatea vehiculelor afectate distanța declarată care poate fi parcursă cu un galon de benzină (3,78 litri) a fost redusă cu 1-2 mile (1 milă – 1,6 kilometri).
Compania Ford Motor a fost la rândul ei criticată și dată în judecată pentru că nu a respectat consumul declarat al automobilelor hibride. Revista Consumer Reports a relatat că modelele hibride Ford Fusion și C-Max consumă mai mult carburant decât cel declarat de producător.
Grupul american a redus în luna august distanța declarată care poate fi parcursă de modelul C-Max cu un galon de benzină de la 47 de mile la 43 de mile. Totodată, Ford a îmbunătățit softul hibridelor C-Max, Fusion și Lincoln MKZ, în vederea unor performanțe superioare.