Reducerea taxelor de vânzare în cazurile mașinilor cu motoare cu capacitate cilindrică de maximum 1.6 litri va intra în vigoare de la 1 octombrie 2015 și va dura până la finele anului viitor, informează Reuters.
Mașinile din acest segment însumează peste 70% din vânzările totale în China. Volkswagen construiește 10 modele de succes în categoria mașinilor mici, chiar dacă vânzările germanilor au scăzut în China, compania fiind nevoită să reducă prețurile.
Miercuri, în urma deciziei guvernului de la Beijing, acțiunile celor mai mari producători auto din China au crescut simțitor. Astfel, acțiunile Great Wall Motor au avut un plus de 8,7% pe bursa din Shanghai.
Acțiunile altor producători auto, precum BYD, BAIC Motor și SAIC Motor au crescut în același ritm susținut.
Unii analiști spun că reducerea taxei de vânzare la jumătate nu va atrage de la sine o revenire a pieței auto globale.
Pe de altă parte, Yale Zhang, șeful firmei de consultanță Automotive Foresight din Shanghai, a declarat că stimulentul guvernamental va aduce un plus de vânzări de 100.000 unități pe lună, pentru tot restul anului.
Potrivit datelor Automotive Foresight, cele mai vândute vehicule cu motor de sub 1.6 litri din China sunt Wulin Honghuang, VW Lavida, H6, VW Jetta, VW New Santana, VW Sagitar, Tiguan, Hyundai Elantra și Toyota Corolla.
„Toate aceste mașini vor beneficia de reducerea taxei de vânzare”, a declarat Zhang. „Ultima oară, în 2009 și 2010, doar Volkswagen și unele branduri locale chineze au reușit să beneficieze de pe urma reducerilor de taxe, dar de această dată, toate companiile produc mașini cu motoare mici și sunt pregătite să profite de situație”.
Ajutor nesperat pentru Volkswagen
Volkswagen a recunoscut că a trișat la testele de noxe în SUA și Europa și compania se confruntă cu cea mai acută criză de imagine din istoria sa de 78 de ani.
Pentru Volkswagen, reducerea taxelor de vânzare în China reprezintă un moment de respiro. China a însumat peste jumătate din profitul VW în anii recenți. În același timp, germanii au început să reducă producția, salariile și alte costuri în China, în încercarea sa de a face față scăderii celei mai mari piețe auto din lume.
FAW-VW, societatea de tip joint a VW în China, anulează bonusurile staff-ului și reduce schimburile la fabricile din Changchun, nordul Chinei.
Bonusurile însumează circa 50% din salariile angajaților de la linia de asamblare a VW. Luna aceasta, Audi a diminuat producția la fabricile sale din China, reducând săptămâna lucrătoare de la 7 zile la 5 zile, din cauza cererii reduse pentru modelele sale premium, precum A6.
Luna trecută, banca centrală chineză a arătat susținere pentru firmele din domeniul finanțării auto, prin reducerea volumului de rezerve pe care trebuie să-l dețină cu 3,5 puncte procentuale.