Înmatriculările Dacia în Elveția s-au situat la 6.205 unități anul trecut, iar în primle nouă luni ale acestui an au depășit 4.000, suficient încât să asigure mărcii controlate de grupul francez Renault o cotă de piață de aproape 2%, potrivit cotidianului Le Temps.
„Este o poveste de succes”, a declarat reprezentantul Renault Elveția, Laurent Burgat, într-o conferință de presă la deschiderea unui centru Renault.
Cota de piață a Dacia în Elveția se situează la 1,9%, față de 10,5% în cazul liderului Volkswagen sau 5-6% pentru Renault. Dacia depășește, însă, Seat (cotă de piață de 1,8%), Mitsubishi (1,7%), Porsche (0,7%) sau Alfa Romeo (0,7%).
„Imaginea automobilistului elvețian, amator de mulți cilindri, a primit o lovitură. Nu că elvețienii ar renunța la Audi, BMW, Mercedes sau Golf complet echipat. Piața își păstrează particularitățile. (…) Pare un punct cel puțin neobișnuit în care șoferii elvețieni se alătură celor europeni: goana după mașini low-cost. Inclusiv vârful de lance al acestei nișe, marca Dacia”, scrie Le Temps.
Dacia este vândută în Elveția din 2006.
Marca pare a fi un succes surprinzător pe o piață destul de exigentă, dar nu este singurul caz de acest fel, afirmă șeful SwissAuto, Andreas Burgener.
„Prima poveste de acest fel a fost sosirea Toyota. De asemenea, seamănă destul de mult cu ceea ce a făcut Volkswagen cu Skoda. Dacă vorbim din nou în zece ani, probabil putem spune același lucru despre mașini din China sau India”, a afirmat Burgener, reprezentant al asociației importatorilor auto.
De-a lungul anilor, producătorul nipon a reușit să concureze și să depășească modelele tradiționale. Publicația se întreabă dacă Dacia ar putea eventual să aibă evoluție similară și să „canibalizeze” o parte a vânzărilor Renault.
Grupul francez lucrează, însă, „foarte bine” pentru a se asigura că nu sunt vizați aceeași clienți, afirmă Burgener.
„Pe lângă diferența de preț, managementul jonglează bine introducerea de tehnologii noi la Renault și promovarea de tehnologii consacrate la Dacia”, a spus el.
Un alt semn al acestui efort este noul centru Renault deschis la Marly, scrie Le Temps. Din cele 25 de modele expuse, un sfert sunt marca Dacia, însă există două intrări diferite, două expoziții diferite, două branduri diferite.
Începând cu acest an, Dacia are și un model care se adresează familiilor, Lodgy, care este însă este puțin probabil să detroneze Duster. SUV-ul generează 44% din vânzările Dacia, scrie Le Temps.