Înmatriculările Dacia în Franța au crescut cu 18,9% în primele opt luni
Astfel, piața auto franceză a crescut cu 1,3%, la aproape 1,43 de milioane de vehicule comercializate, față de puțin peste 1,4 milioane în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor prezentate luni de Asociația Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Cota de piață a Dacia în Franța a urcat la 5,25%, de la 4,47% în primele opt luni ale anului trecut.
Lancia și Jeep, mărci ale grupului Fiat, au înregistrat creșteri ale vânzărilor mai mari decât Dacia în primele opt luni ale anului, cu 69,4% și, respectiv 26,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Cu toate acestea, volumul vânzărilor celor două mărci a fost cu mult sub cel al Dacia, Lancia comercializând 4.844 de autovehicule, iar Jeep 1.708.
Grupul Renault, de care aparține Dacia, a înregistrat, de asemenea, o creștere importantă a vânzărilor în Franța, de 8,3%. Cu aproape 380.000 de unități vândute, Renault a ajuns la o cotă de piață de 26,6% la finele lunii august.
Dacia Sandero se află în top 10 cele mai bine vândute modele de pe piața franceză, cu 25.755 de unități comercializate și o cotă de piață de 2,7%. În top 100 se mai află Duster, pe locul 11, cu 22.671 de unități și o cotă de 2,4%, Logan MCV II pe locul 61, cu 3.784 unități și o cotă de 0,4%, precum și Dacia Lodgy, pe poziția 64, cu 3.615 unități și o cotă de 0,4%.
Vânzările producătorilor francezi au crescut cu 5,1% în primele opt luni ale anului în comparație cu același interval din 2013, la 817.673 unități, în timp ce cele ale producătorilor străini au scăzut cu 3,4%, la 606.072 de mașini.
Franța este cea mai mare piață a Dacia, cu aproape 94.000 de mașini vândute anul trecut.
Luiza Chiroiu, luiza,chiroiu@mediafax.ro