Prima pagină » Auto » Înmatriculările Dacia în Franța, în scădere

Înmatriculările Dacia în Franța, în scădere

Înmatriculările Dacia în Franța, în scădere
Înmatriculările Dacia în Franța au scăzut cu 13,6% în primul trimestru

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franța au scăzut cu 13,6% în primul trimestru comparativ cu același interval din 2014, la 24.497 de unități, marcând cel mai puternic declin în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, pe o piață în urcare cu 6,9%.

La finalul lunii martie, cota de piață a mărcii românești se situa la 5,13%.

Cu vânzări de 28.349 de automobile personale în primul trimestru al anului trecut, Dacia avea la sfârșitul lunii martie 2014 o cotă de 6,35% pe piața franceză.

Dintre modelele Dacia, Sandero se află pe locul 11 în clasamentul celor mai bine vândute modele de pe piața franceză, cu 10.990 de unități comercializate în primul trimestru și o cotă de piață de 2,3%, urmat de Duster, pe locul 13, cu 9.008 autoturisme noi înmatriculate și o cotă de 1,9%.

În top 100 se mai află Dacia Lodgy, pe poziția 70, cu 1.502 unități livrate și o cotă de 0,3%, Logan MCV II, pe locul 78, cu 1.421 unități și o cotă de 0,3%, precum și Dacia Dokker, pe locul 93, cu 1.118 unități și o cotă de 0,2%.

La nivelul lunii martie, vânzările de autoturisme Dacia noi au scăzut cu 9,8%, de la 10.305 unități în 2014 la 9.292 unități în acest an, potrivit Asociației Constructorilor Francezi de Automobile.

În rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, cele mai importante scăderi au fost consemnate de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 13,2%, la 7.418 unități și Skoda, cu o coborâre de 5,9%, la 4.480 de unități.

Înmatriculările Chevrolet au înregistrat cel mai puternic declin de pe piața franceză, de 98,5%, cu doar 44 de autoturisme noi vândute în primul trimestru, marca grupului General Motors fiind urmată de Rolls Royce, cu o scădere de 80% și un singur autotursim nou livrat, Lancia, cu o coborâre de 50,7%, la 796 de unități, și Alfa Romeo, cu un declin de 23,5%, la 1.532 mașini.

Vânzările de mașini noi au urcat în Franța cu 6,9% în primele trei luni din acest an, la 477.326 unități, după un avans de 9,3% în luna martie. Cele mai importante creșteri în primul trimestru au fost înregistrate de Smart, marcă a Mercedes, cu 64,3%, la 1.579 unități, Hyundai, cu un avans de 64%, la 6.382 de unități, și Mini, marcă a BMW, cu o urcare de 59,2%, la 5.110 unități.

Înmatriculările grupului Renault, care deține și Dacia, au crescut cu 2,9% în primele trei luni ale anului, la 120.736 autoturisme. Cu o cotă de 25,29%, Renault este al doilea mare producător din Franța, în urma grupului PSA Peugeot Citroen, care deține o cotă de piață de 29,63% la finalul lunii martie.

Cel mai mare producător auto francez a înregistrat o creștere a numărului de înmatriculări de 4,6% în primul trimestru, la 141.414 unități.

Avansul înmatriculărilor de mașini noi al constructorilor străini prezenți pe piața din Franța a fost de 10,9%, la 214.935 unități, mult peste creșterea de 3,8% înregistrată de producătorii francezi. Cu 262.391 de automobile noi înmatriculate în primul trimestru, aceștia din urmă continuă însă să aibă o cotă de piață superioară, de 54,97%.

Grupul Volkswagen, cel mai mare producător european, a consemnat un avans de 2,7% al înmatriculărilor de autoturisme noi, 58.361 unități.

Franța este cea mai mare piață a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unități.

Citește și