Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 18,7% în septembrie
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut în septembrie cu 18,7%%, la 2.691 de unități, în timp ce piața s-a contractat cu 1,2%, la 247.199 de unități, potrivit datelor publicate miercuri de oficiul german pentru înmatriculări auto KBA.
Cota de piață a Dacia s-a situat în septembrie la nivelul de 1,1%, în scădere de la 2% în luna precedentă.
Din cele 33 de mărci analizate, 18 au avut o evoluție negativă a înmatriculărilor. Liderul pieței, Volkswagen, a consemnat un declin al înmatriculărilor de 2,2%, la 50.242 de vehicule.
Marca Renault, care face parte din grupul cu același nume, alături de Dacia, a înregistrat o scădere de 8,6% a înmatriculărilor, la 7.111 autoturisme.
În primele nouă luni ale anului, înmatriculările Dacia în Germania au urcat cu 1,7%, la 34.468 autoturisme, conferind mărcii o cotă de piață de 1,6%, similară cu cea de la opt luni.
La nivelul pieței, în primele nouă luni a avut loc o contracție de 6%, la 2.217.019 de autoturisme, și numai 8 mărci din 33 au avut o evoluție pozitivă.
Înmatriculările VW, liderul pieței, au coborât cu 8,6% în această perioadă, la 470.638 de autoturisme, iar grupul a avut o cotă de piață de 21,2%. Marca Renault a consemnat un declin de 8,8% al înmatriculărilor, la 72.732 de mașini, iar cota de piață a fost de 3,3%.
Germania a fost anul trecut a doua mare piață pentru Dacia, după Franța.
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franța au crescut cu 7,3% în primele nouă luni, la 65.291 unități, înregistrând astfel al treilea mare avans în rândul mărcilor prezente pe piață, în timp ce totalul vânzărilor a scăzut cu 8,5%, la 1,31 milioane de unități.
În luna septembrie, înmatriculările Dacia pe piața franceză au crescut cu 11,1%, la 5.052 de unități. Cota de piață a urcat ușor, de la 3,31% în septembrie anul trecut la 3,55%. Piața franceză a crescut cu 3,4%, la 142.211 autoturisme noi.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% față de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puțin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menținut totuși lider, iar cele mai mari piețe de desfacere au rămas Franța (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia și Italia.
Franța a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe țări, cu 84.522 unități comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unități și de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italia – 26.832 și Spania – 17.847.