Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut cu 4,5% în iulie, la 4.120 unități, în timp ce piața germană a avansat cu 2,1%, la 253.146 unități, a anunțat, vineri, oficiul pentru înmatriculări auto german KBA.
Din totalul de 33 de mărci analizate, 17 au înregistrat creșteri, iar restul scăderi. Printre mărcile cu evoluție negativă s-a situat și liderul pieței, Volkswagen, cu un declin de 5,1%, la 55.525 unități.
Cota de piață a Dacia s-a situat în iulie la 1,6%.
Înmatriculările mărcii Renault, care face parte din grupul cu același nume, alături de Dacia, au avansat cu 4,6%, la 9.023 unități. Marca Renault are o cotă de piață de 3,6%.
În primele șapte luni ale anului, vânzările Dacia în Germania au urcat cu 6,3%, la 27.601 unități, pe o piață în scădere cu 6,7%, la 1,76 milioane de unități.
Nouă mărci din totalul de 33 analizate au avut o evoluție pozitivă în intervalul ianuarie-iulie.
Volkswagen a consemnat o scădere de 8,5% în primele șapte luni, la 380.473 unități. Marca germană are o cotă de piață de aproape 22% atât în primele șapte luni, cât și în iulie. Înmatriculările Renault au scăzut cu 10%, la 57.934 autoturisme.
Germania a fost anul trecut a doua mare piață pentru Dacia, după Franța.
Înmatriculările Dacia în Franța au crescut cu 6,1% în iulie , la 9.682 unități, în timp ce piața franceză a avansat ușor, cu 0,9%, la 150.248 unități. În primele șapte luni, vânzările Dacia în Franța au crescut cu 8,6% raportat la perioada similară a anului trecut, la 54.610 unități. Piața franceză a scăzut la șapte luni cu 9,7%, la 1,08 milioane de unități.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% față de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puțin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menținut totuși lider, iar cele mai mari piețe de desfacere au rămas Franța (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia și Italia.
Franța a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe țări, cu 84.522 unități comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unități și de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italia – 26.832 și Spania – 17.847.