Prima pagină » Auto » Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 9,6% în august

Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 9,6% în august

Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 9,6% în august
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut în august cu 9,6%, la 4.176 de unități, în timp ce piața s-a contractat cu 5,5%, la 214.044 de unități, potrivit datelor publicate marți de oficiul german pentru înmatriculări auto KBA.

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut în august cu 9,6%, la 4.176 de unități, în timp ce piața s-a contractat cu 5,5%, la 214.044 de unități, potrivit datelor publicate marți de oficiul german pentru înmatriculări auto KBA.

Cota de piață a Dacia situat în august la nivelul de 2%.

Din totalul de 33 de mărci analizate, 21 au avut o evoluție negativă a înmatriculărilor. Liderul pieței, Volkswagen, a consemnat un declin al înmatriculărilor de 16,7%, la 39.923 de vehicule.

Înmatriculările mărcii Renault, care face parte din grupul cu același nume, alături de Dacia, au crescut cu 1,4%, la 7.687 autoturisme.

În primele opt luni ale anului, vânzările Dacia în Germania au urcat cu 3,9%, la 31.777 autoturisme, conferind mărcii o cotă de piață de 1,6%.

Piața germană s-a contractat în primele opt luni cu 6,6%, la 1.969.820 de autoturisme, și numai 6 mărci din 33 au avut o evoluție pozitivă.

Liderul VW a înregistrat un declin de 9,3% al înamatriculărilor în această perioadă, la 420.396 de autoturisme, și a avut o cotă de piață de 21.3%. Înmatriculările mărcii Renault au scăzut cu 8,8%, la 65.621 de mașini.

Germania a fost anul trecut a doua mare piață pentru Dacia, după Franța.

Înmatriculările de automobile Dacia în Franța au crescut cu 5,8% în primele opt luni din acest an față de aceeași perioadă a anului trecut, la 62.829 unități, pe o piață în scădere cu aproape 10%, marca românească înregistrând cea mai solidă creștere, la egalitate cu Toyota.

Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% față de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puțin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menținut totuși lider, iar cele mai mari piețe de desfacere au rămas Franța (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia și Italia.

Franța a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe țări, cu 84.522 unități comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unități și de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italia – 26.832 și Spania – 17.847.

Citește și