Înmatriculările Dacia în Germania au urcat cu 9,3% în primele cinci luni
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Germania au crescut în primele cinci luni ale anului cu 9,3%, la 18.802 unități, în timp ce piața a scăzut cu 8,8%, la 1,22 milioane de unități, potrivit datelor oficiului pentru înmatriculări auto german KBA.
Dintre cele 33 de mărci analizate, doar alte șase, alături de Dacia, au înregistrat creșteri. Astfel, înmatriculările Jaguar au urcat cu 45%, la 1.838 unități, Seat cu 31%, la 33.659 unități, Land Rover cu 23%, la 5.917 unități, Subaru cu 5,2%, la 4.018 unități, KIA cu 4,1%, la 23.716 unități, în timp ce Porsche a avansat cu 3,1%, la 9.772 unități.
Cota de piață a Dacia s-a situat la 1,5% în intervalul ianuarie-mai.
Marca Renault a grupului francez cu același nume, care deține și Dacia, a consemnat un declin de 9,2%, la 41.966 autoturisme. Renault a avut o cotă de piață de 3,4% în Germania în perioada analizată.
În luna mai, Dacia a consemnat o creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi de 19,2%, la 4.193 unități, în timp ce piața germană s-a contractat cu 9,9%, la 261.316 autoturisme.
Pe creștere s-au mai aflat și mărcile Jaguar, cu 112,6%, la 370 unități, Mazda, cu 73%, la 3.569 unități, Land Rover, cu 31%, la 1.203 unități, Seat, cu 28%, la 7.864 unități, și Porsche, cu 6%, la 2.215 unități.
Volkswagen s-a menținut lider autoritar al pieței germane atât în primele cinci luni, cât și în luna mai, cu cote de piață de aproape 22%, arată datele KBA. Grupul german a înregistrat, însă, o scădere de 11,2% în perioada ianaurie-mai, la 263.697 unități, în timp ce în mai declinul a fost de 10%, la 56.589 unități.
Germania a fost anul trecut a doua mare piață pentru Dacia, după Franța.
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franța au crescut cu numai 0,4% în luna mai, la 6.832 unități, o încetinire puternică față de ritmul din lunile precedente, însă pentru primele cinci luni înregistrează cel mai puternic avans de pe piața franceză, de 18,1%, la 37.179 unități. Piața autovehiculelor noi din Franța a rămas pe scădere puternică, de peste 10%, atât în mai, cât și la cinci luni.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% față de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puțin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menținut totuși lider, iar cele mai mari piețe de desfacere au rămas Franța (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia și Italia.
Franța a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe țări, cu 84.522 unități comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unități și de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italia – 26.832 și Spania – 17.847.