În primele nouă luni, Dacia a înregistrat pe piața germană o cotă de 1,4%.
Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut în luna septembrie cu 22,8%, la 2.554 unități, iar cota de piață a atins 0,9%.
Pe ansamblul pieței germane, înmatriculările au avansat în septembrie cu 4,8%, la 272.478 autoturisme.
Între producătorii cu volum mare al vânzărilor, Toyota este singura marcă, în afară de Dacia, cu o evoluție negativă a înmatriculărilor pe piața germană în primele nouă luni, cu o scădere de 8,1%, la 48.469 autoturisme.
Înmatriculările de mașini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu același nume, care deține și Dacia, au crescut în primele nouă luni cu 0,7%, la 77.334 unități, conferind mărcii o cotă de piață de 3,2%. În luna septembrie, vânzările mărcii Renault au scăzut cu 18,3%, la 6.521 autoturisme, cota de piață fiind de 3,8%.
Vânzările liderului de piață Volkswagen au crescut cu 6,1% în primele nouă luni, la 515.324 autoturisme noi, iar cota de piață a fost de 21,4%. În septembrie, înmatriculările VW au crescut cu 3,8%, la 54.042 unități, cota de piață fiind de 20,9%. La jumătatea lunii septembrie, autoritatea de mediu din Statele Unite a dezvăluit că grupul german a înșelat testele privind emisiile poluante ale unor modele diesel prin intermediul unui software, informație care a declanșat un scandal de amploare la nivel mondial. VW a anunțat între timp un program de rechemare a 11 milioane de vehicule la nivel mondial pentru înlăturarea softului, directorul general și-a dat demisia, iar grupul se confruntă cu acuzații penale în SUA și Europa.
Germania este a doua piață ca mărime pentru Dacia, după Franța. Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unități.
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franța au scăzut cu 5,7% în primele nouă luni ale acestui an, la 74.647 de unități, în timp ce piața a înregistrat o creștere de 6,3%, la 1.421.440 de unități.