Investitorii în acțiuni Daimler evaluează Mercedes-Benz la circa 25 miliarde de euro, față de 45 miliarde de euro în cazul BMW, în condițiile în care efortul directorului general Dieter Zetsche de a reclama titlul de cel mai mare producător de automobile de lux din lume nu are succes.
Daimler are o capitalizare de piață de 42,2 miliarde de euro, iar dacă este extrasă valoarea diviziei de camioane, cea mai mare din lume, capitalizarea Mercedes este de aproximativ 25 de miliarde de euro, potrivit Bloomberg.
„Piața spune că perspectivele Mercedes sunt mult mai proaste decât cele ale BMW. Piața are întotdeauna dreptate. În privința inovației, BMW este lider”, a declarat Hans-Peter Wodniok, analist la compania de consultanță Fairesearch în Kronberg, Germania.
Creșterea lentă din China, expansiunea slabă a unor segmente precum cel al vehiculelor sport utilitare compacte și o imagine neatractivă pentru tineri au afectat Mercedes, permițând BMW și Audi, divizie a Volkswagen, să își mărească avansul vânzărilor pe piața vehiculelor de lux.
Creșterea decalajului vine la un an după ce Zetsche, al cărui contract expiră la sfârșitul lui 2013, s-a angajat să crească de aproape două ori vânzările, la 2,6 milioane de vehicule până la sfârșitul deceniului, pentru a recâștiga prima poziție, cedată de Mercedes în 2005.
Campania a avut un debut dificil. Zetsche a amânat ținta de profit a Mercedes în octombrie, cu cel puțin 4 ani față de obiectivul inițial.
Profitul Mercedes a scăzut în acest an, iat compania a inițiat un plan de reducere a costurilor cu 2 milioane de euro până în 2014.