Dacia Logan, „pariul nebun” al lui Louis Schweitzer, din gama căruia s-au produs peste 1,5 milioane de unități în opt ani, care a adus francezilor venituri de aproape 15 mld. euro și care a dus Dacia la 8% din exporturile României, se pregătește să devină istorie, scrie Ziarul Financiar.
Producția actualei generații a modelului Logan se va opri definitiv în luna decembrie a acestui an, odată cu pornirea celei de-a doua generații, cunoscute până acum sub numele de „proiectul X52”.
Lansarea lui Logan în iunie 2004 a reprezentat momentul în care România a ajuns pe harta europeană a centrelor de producție auto, iar la opt ani de la acel moment Dacia a ajuns să aibă 8% din exporturile țării, majoritatea către Europa de Vest, dar și 3% din Produsul Intern Brut al României. Din 2004 Logan a ajuns să fie comercializat în întreaga lume atât sub brandul Dacia, cât și Renault, Nissan sau Mahindra în India, fiind automobilul care a creat segmentul „low-cost” pe care niciun alt constructor auto nu a mai intrat. (Bogdan Alecu)
Citește articolul integral în Ziarul Financiar
Citește și Când va fi lansată LODGY în România. Câte autoturisme a vândul Dacia în 2011 la nivel MONDIAL
Citește și GALERIE FOTO: Cum arată prima limuzină Dacia proiectată de masteranzi în Industria Proiectelor Auto
Citește și DACIA LODGY s-a lansat la Salonul Auto de la Geneva. CÂT VA COSTA. PLUS: Ce surpriză pregătește Dacia pentru finalul lui 2012