Istoria Loganului, mașina care a revoluționat industria auto din România. Din toamnă Renault lansează Dacia Logan 2

Publicat: 10 05. 2012, 19:11
Actualizat: 10 05. 2012, 19:11

Dacia Logan, „pariul nebun” al lui Louis Schweitzer, din gama căruia s-au produs peste 1,5 milioane de unități în opt ani, care a adus francezilor venituri de aproape 15 mld. euro și care a dus Dacia la 8% din exporturile României, se pregătește să devină istorie, scrie Ziarul Financiar.

Producția actualei generații a modelului Logan se va opri definitiv în luna decembrie a acestui an, odată cu pornirea celei de-a doua generații, cunoscute până acum sub numele de „proiectul X52”.

Lansarea lui Logan în iunie 2004 a reprezentat momentul în care România a ajuns pe harta europeană a centrelor de producție auto, iar la opt ani de la acel moment Dacia a ajuns să aibă 8% din exporturile țării, majoritatea către Europa de Vest, dar și 3% din Produsul Intern Brut al României. Din 2004 Logan a ajuns să fie comercializat în întreaga lume atât sub brandul Dacia, cât și Renault, Nissan sau Mahindra în India, fiind automobilul care a creat segmentul „low-cost” pe care niciun alt constructor auto nu a mai intrat. (Bogdan Alecu)

Citește articolul integral în Ziarul Financiar