Vânzările constructorului italian de mașini de lux Ferrari au scăzut cu 49% în primele nouă luni ale anului pe propria piață locală. Astfel, italienii au cumpărat în perioada ianuarie-septembrie 2012 doar 238 de unități, informează CPP-Luxury.
Mașinile premium ale italienilor au fost însă foarte căutate în Statele Unite ale Americii, unde Ferrari a vândut 1.356 de unități din totalul de 5.267 autoturisme comercializate în primele nouă luni ale anului.
Astfel, față de aceeași perioadă a anului trecut, numărul mașinilor de lux vândute de Ferrari în Statele Unite a crescut cu 16%.
Citește și Harta MAȘINILOR de LUX din România. Câte automobile premium s-au cumpărat în ultimii doi ani în județul tău
Principalul motiv care a dus la scăderea masivă a vânzărilor de autoturisme Ferrari în Italia a fost atenția mai mare de care au dat dovadă în această perioadă reprezentanții Fiscului din acest stat.
În perioada 2010-2011, în România au fost înmatriculate 52 de autoturisme marca Ferrari. La sfârșitul anului trecut, importatorul Ferrari de pe piața locală, Forza Rossa, a anunțat că în 2011 cota de 30 de unități alocată României a fost epuizată.
În 2010, firma a cerut constructorului italian de autoturisme de lux suplimentarea cotei cu cel puțin cinci mașini pentru că cele 26 alocate inițial fuseseră livrate sau comandate încă din primele șase luni ale anului.
În Capitală, dintre cele 581 de autoturisme de lux înmatriculate în perioada 2010 – 2011, 42 au fost marca Ferrari.