Prima pagină » Auto » Linia de cale FERATĂ între Cluj și Oradea va fi modernizată și electrificată cu bani europeni

Linia de cale FERATĂ între Cluj și Oradea va fi modernizată și electrificată cu bani europeni

Sursa Foto: Shutterstock

O durată de călătorie mai scurtă cu o oră și confort sporit,  asta i-ar putea aștepta pe pasageri pe linia de cale ferată între Cluj și Oradea. Vestea proastă? Mai au de așteptat! 

Va mai dura doi ani până când linia de cale ferată dintre Cluj și Oradea va fi modernizată și electrificată cu 9 miliarde de lei după 30 ani de așteptare, potrivit Știrile PRO TV

România are una dintre cele mai scăzute rate de electrificare feroviară din Uniunea Europeană, cu 40% din totalul rețelei de cale ferată.

Tronsonul Cluj-Napoca – Oradea și continuarea până la granița cu Ungaria ar putea deveni prima linie de cale ferată din țară reabilitată pentru viteza de 160 de kilometri pe oră. Este primul mare proiect feroviar de după 1990, finanțat cu fonduri europene.

Potrivit CFR Călători, viteza medie de deplasare pe calea ferată era  de 45,6 kilometri în 2023.  Dacă linia va fi electrificată pe întregul traseu (166,2 kilometri lungime), românii vor putea circula cu 160 km/oră.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura, a declarat pentru PRO TV:

„Deocamdată doar lotul dintre Aghireș și Poieni ar avea șanse decente să fie gata până în 2026, celelalte sunt în continuare blocate. Lucrările merg încet și deloc pe anumite segmente”.

România are o rețea de cale ferată cu o lungime totală de peste 10.000 de kilometri, din care 4.000 electrificați, sub media europeană, mai transmite postul de televiziune.

Doru Cireașă, reprezentantul Club Feroviar, spune că sistemul de transport feroviar din țara noastră este sub standarde europene:

„România a fost prea puțin permeabilă la cerințele Uniunii Europene de electrificare a transporturilor feroviare. Statul român a preferat să investească acești bani în reparația unei linii clasice, decât să adauge această componentă de electrificare”.

Sursa Foto: Shutterstock

Citește și: Trenurile ajung tot mai târziu la destinație. Căile ferate române au nevoie de REPARAȚII, dar au fost deschise prea puține șantiere

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather, anunț de ultimă oră: Pe ce dată vine iarna în București, de fapt
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Mierea miraculoasă din România, mai puternică decât unele antibiotice. Depășește în eficiență multe produse faimoase la nivel mondial
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
GESTUL făcut de nepoata Rodicăi Stănoiu, după a doua slujbă de înmormântare a fostului ministru al Justiției
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
România exportă mai mult decât importă, arată un raport