Linia de cale FERATĂ între Cluj și Oradea va fi modernizată și electrificată cu bani europeni

Publicat: 30 10. 2024, 00:57
Actualizat: 30 10. 2024, 01:40

This browser does not support the video element.

O durată de călătorie mai scurtă cu o oră și confort sporit,  asta i-ar putea aștepta pe pasageri pe linia de cale ferată între Cluj și Oradea. Vestea proastă? Mai au de așteptat! 

Va mai dura doi ani până când linia de cale ferată dintre Cluj și Oradea va fi modernizată și electrificată cu 9 miliarde de lei după 30 ani de așteptare, potrivit Știrile PRO TV

România are una dintre cele mai scăzute rate de electrificare feroviară din Uniunea Europeană, cu 40% din totalul rețelei de cale ferată.

Tronsonul Cluj-Napoca – Oradea și continuarea până la granița cu Ungaria ar putea deveni prima linie de cale ferată din țară reabilitată pentru viteza de 160 de kilometri pe oră. Este primul mare proiect feroviar de după 1990, finanțat cu fonduri europene.

Potrivit CFR Călători, viteza medie de deplasare pe calea ferată era  de 45,6 kilometri în 2023.  Dacă linia va fi electrificată pe întregul traseu (166,2 kilometri lungime), românii vor putea circula cu 160 km/oră.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura, a declarat pentru PRO TV:

„Deocamdată doar lotul dintre Aghireș și Poieni ar avea șanse decente să fie gata până în 2026, celelalte sunt în continuare blocate. Lucrările merg încet și deloc pe anumite segmente”.

România are o rețea de cale ferată cu o lungime totală de peste 10.000 de kilometri, din care 4.000 electrificați, sub media europeană, mai transmite postul de televiziune.

Doru Cireașă, reprezentantul Club Feroviar, spune că sistemul de transport feroviar din țara noastră este sub standarde europene:

„România a fost prea puțin permeabilă la cerințele Uniunii Europene de electrificare a transporturilor feroviare. Statul român a preferat să investească acești bani în reparația unei linii clasice, decât să adauge această componentă de electrificare”.

Sursa Foto: Shutterstock

Citește și: Trenurile ajung tot mai târziu la destinație. Căile ferate române au nevoie de REPARAȚII, dar au fost deschise prea puține șantiere