Livrările Dacia în UE au scăzut cu 5,9% în primul semestru, la 120.000 unități. Cele mai vândute mărci în Europa
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi marca Dacia în UE au scăzut în primul semestru cu 5,9%, la 120.000 de unități, performanță mai bună decât a pieței europene, care a suferit o contracție de 6,8%, în timp ce Renault și Fiat au afișat cele mai abrupte scăderi dintre marii producători auto.
Astfel, înmatriculările de autoturisme noi produse de grupul francez Renault au scăzut în UE cu 17,1% în ianuarie-iunie, la 570.959 unități. Marca Renault a înregistrat o scădere de 19,6%, potrivit datelor prezentate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Dacia, parte a grupului Renault, a livrat cu aproxiamtiv 7.500 mai puține automobile în UE în primul semestru față de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, numărul înregistrărilor coborând de la 127.588 la 120.078.
Totuși, declinul de 5,9% înregistrat în cazul mărcii românești a fost mai puțin sever decât contracția pieței auto europene, care a scăzut cu 6,8%, de la 7,13 milioane la 6,64 milioane autoturisme noi înmatriculate.
Dintre marii constructori de automobile prezenți pe continent, cea mai bună performanță a fost înregistrată de gigantul german Volkswagen, cu o scădere de 1,5%, la 1,59 milioane de autoturisme livrate. Pe lângă marca omonimă, Volkswagen deține și Audi, Skoda și Seat, precum și producătorul de motociclete Ducati, categorie de autovehicule care nu este inclusă în statistica ACEA.
Al doilea producător auto european, grupul francez PSA Peugeot Citroen, a raportat o scădere de 13,9% a numărului înmatriculărilor de autoturisme noi în UE, de la 938.817 la 808.660 unități. Peugeot a anunțat vineri că va închide pentru prima dată în ultimii 20 de ani o fabrică, situată în Franța, la Aulnay, va reduce producția la o altă unitate și va concedia un total de 14.000 de angajați, din cauza vânzărilor tot mai slabe din Europa. PSA are peste 200.000 de angajați la nivel mondial, dintre care 100.000 în Franța.
Grupul american General Motors, prezent în Europa prin mărcile Opel și Chevrolet, a consemnat o scădere de 10,8% a livrărilor în UE în prima jumătate a anului, la 560.934 unități. GM a anunțat recent că va închide în următorii doi ani fabrica Opel de la Bochum (Germania).
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi Ford a coborât cu 10,4%, la 517.094 unități, iar Fiat, proprietarul mărcilor Lancia, Chrysler, Alfa Romeo și Jeep, a înregistrat un declin de 17,1% la 445.229 înregistrări.
Grupul japonez Toyota a avut o scădere de 1,8% a înmatriculărilor de automobile noi în Europa, la 276.996 unități.
Dintre producătorii de autoturisme premium, livrările BMW au coborât cu 1%, la 404.771 unități, iar Daimler – Mercedes Benz a stagnat, la aproximativ 330.000 de autoturisme.
Audi, parte a grupului Volkswagen, a reușit să crească cu 4,5%, la 362.038 înmatriculări.