Automobilul compact Vitz și alte 21 de modele ale Toyota vor fi rechemate, după ce o campanie anterioară s-a concentrat pe înlocuirea dispozitivelor de umflare a airbagurilor Takata doar în cazul în care dealerii descoperă scurgeri de aer, a declarat Masato Sahashi, oficial al Ministerului japonez al Transporturilor.
Toyota a luat decizia după ce un dispozitiv de umflare a airbagului s-a rupt și a rănit luna trecută un pasager al unui SUV Nissan X-Trail, în Japonia, chiar dacă la inspectarea acestuia, cu puțin timp înainte de incident, nu a fost identificată o pierdere de aer.
Nissan a rechemat pentru a doua oară 310.000 de vehicule în Japonia, în urma evenimentului.
Incidentul de la Nissan și reluarea rechemărilor în service a vehiculelor de către cei mai mari producători auto din Japonia agravează criza prin care trece Takata, care implică aproape 100 de răniți și rechemarea în SUA a 19 milioane de vehicule.
Administrația pentru Siguranța Rutieră din SUA a cerut Takata, în această lună, să nu mai folosească un anumit tip de dispozitiv care umflă airbagurile, din cauza lipsei de încredere în siguranța acestuia.
Defectatea acestor dispozitive a provocat moartea a opt persoane care foloseau automobile Honda Motor.
Agenția americană a cerut Ford Motor, Mazda Motor, Honda, Toyota și Nissan să anunțe că nu folosesc dispozitive de umflare a airbagurilor Takata cu nitrat de amoniu în automobilele aflate în construcție. Aceste dispozitive riscă să explodeze și să împrăștie schije.
Takata a înregistrat pierderi de 70 de milioane de dolari în trimestrul al doilea și a redus estimările de profit pentru acest an. Președintele Shigehisa Takada a recunoscut la începutul acestei luni că existența companiei este în pericol.
La nivel mondial, Toyota recheamă circa 12 milioane de vehicule din cauza airbagurilor fabricate de Takata.