Scandalul emisiilor poluante diesel, în care este implicat gigantul auto Volkswagen, ar putea afecta și alți producători auto din grup și chiar mărcile rivale.
Directorul general al grupului Volkswagen AG – compania-mamă care deține mărcile Porsche, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini și Bugatti, dincolo de VW și Audi – Martin Winterkorn, încearcă să-și salveze cariera, după ce a recunoscut că producătorul auto german a folosit un software care să înșele testele privind emisiile poluante, în cazul a 11 milioane de automobile vândute în întreaga lume.
The Independent scrie că motoarele EA189, care se află în centrul scandalului emisiilor poluante, a fost folosit la câteva modele Skoda și Seat, vândute în Marea Britanie, dar și la VW Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3, vândute în SUA.
Potrivit unei surse din cadrul VW, divizia britanică a grupului auto încearcă să contorizeze numărul exact de autoturisme „afectate” de acest scandal. „Încercăm să aflăm numărul exact al mașinilor modificate și să vedem cum îi afectează pe clienții din Marea Britanie (și Europa)”, a declarat sursa respectivă.
Agenția EPA (Environmental Protection Agency) din SUA, care a rechemat în service aproape 500.000 de mașini VW, a precizat că va extinde ancheta la alte modele de lux ale VW, printre care SUV-ul Porsche Cayenne, Audi Q5, A6, A7 și A8.
Pe de altă parte, cei mai mari producători auto din lume ar putea fi anchetați de Departamentul american de Justiție. La rândul ei, UE a încercat să impună teste mai dure privind emisiile de noxe, cunoscând faptul că unii producători auto încearcă să manipuleze metodele existente de măsurare.
Într-o declarație oficială, producătorul auto Volkswagen susține că toate modelele sale diesel disponibile în UE „respectă standardele de mediu”.