Prima pagină » Auto » Mai multe mașini Dacia în Europa. Cum evoluează piața auto europeană

Mai multe mașini Dacia în Europa. Cum evoluează piața auto europeană

Mai multe mașini Dacia în Europa. Cum evoluează piața auto europeană
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Uniunea Europeană (UE) au urcat cu 28,2% în aprilie și cu 18,3% în primele patru luni ale anului, iar piața auto europeană a înregistrat prima evoluție pozitivă din ultimele 19 luni, în principal datorită creșterilor înregistrate în Germania și Marea Britanie.

 Înmatriculările de autoturisme Dacia în Uniunea Europeană (UE) au urcat cu 28,2% în aprilie și cu 18,3% în primele patru luni ale anului, iar piața auto europeană a înregistrat prima evoluție pozitivă din ultimele 19 luni, în principal datorită creșterilor înregistrate în Germania și Marea Britanie, informează Mediafax.

Înmatriculările de autoturisme noi din UE au crescut cu 1,7% în aprilie față de aceeași lună a anului trecut, la 1,038 milioane de unități, potrivit datelor prezentate vineri de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

În primele patru luni ale anului, piața auto UE a scăzut cu 7,1%, de la 4,3 la 4 milioane de înregistrări, se arată în comunicat.

Dintre piețele mari, Marea Britanie a înregitrat cea mai solidă creștere, cu 14,8% în aprilie, la peste 163.000 de unități, respectiv cu 8,9% în primele patru luni ale anului, la aproximativ 768.500 înmatriculări.

Germania, cea mai mare economie europeană, a consemnat în aprilie revenirea pe creștere a pieței auto. Astfel, înmatriculările de automobile noi din Germania au avansat în aprilie cu 3,8%, la peste 284.000 unități. De la începutul anului, piața auto germană a scăzut însă cu 8,5%, la 958.400 înregistrări.

România a afișat de asemenea o creștere solidă în aprilie, înmatriculările urcând cu 21,7%, de la 4.300 la 5.200 de autoturisme noi. În primele patru luni ale anului, piața auto românească a scăzut cu 9,8%, de la aproape 18.300 la 16.500 unități.

În clasamentul producătorilor auto, Dacia a înregistrat cea mai solidă creștere în rândul mărcilor de volum. Astfel, înmatriculările de automobile Dacia în UE au urcat cu 28,2% în aprilie, la aproape 25.000 unități. În primele patru luni ale anului, marca românească a înregistrat un avans de 18,3% în UE, la aproxiamtiv 88.250 de înregistrări.

Grupul Renault, al treilea producător auto din Europa după vânzări, a înregistrat în luna aprilie o creștere de 5,3%, la 92.600 de înmatriculări în UE, generată exclusiv de Dacia – marca Renault a consemnat o scădere de 1,1%. În primele patru luni, în UE au fost înmatriculate circa 346.000 de automobile produse de companiile grupului Renault, în scădere cu 4,9%.

Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a consemnat în aprilie o creștere cu 9,9% a înmatriculărilor în UE, la aproape 275.000 unități, cu evoluții pozitive la mărcile Volkswagen, Audi și Seat, dar o ușoară scădere la Skoda. De la începutul anului, înmatriculările Volkswagen în Europa au scăzut cu 3,4%, la 997.000 de autotuisme noi.

PSA Peugeot Citroen, al doilea mare concern auto european și cel mai mare din Franța, continuă să aibă probleme. Înmatriculările de automobile produse de companie au scăzut cu 10,1% în aprilie, la 116.000 unități, respectiv cu 14% în primele patru luni, la 454.000.

Autor

Citește și