Majoritatea vehiculelor inspectate de RAR în acest an au avut probleme tehnice sau legate de documente
Față de aceeași perioadă a anului trecut, numărul vehiculelor cu probleme tehnice a scăzut cu trei procente.
Dintre cele 41.923 de vehicule verificate, 40,2% au fost considerate neconforme din punct de vedere al securității rutiere (inspectorii RAR au constatat proasta funcționare a instalației electrice de iluminare și semnalizare, defecțiuni ale sistemului de frânare, starea necorespunzătoare a șasiului, caroseriei sau pneurilor, jocuri anormale în mecanismul de direcție sau în articulațiile punților față și spate).
De asemenea, 1,78% dintre vehicule au avut probleme legate de identificare (neconcordanțe între seria poansonată pe șasiu/caroserie și cea din acte, schimbarea culorii autovehiculului sau a destinației de utilizare), iar 3% dintre vehicule au fost neconforme din punct de vedere al dovezii de efectuare a inspecției tehnice periodice (dovada de efectuare a ITP expirată, dovezi de efectuare a ITP false, lipsa actelor).
În urma analizei emisiilor poluante, la 10,46% dintre vehiculele oprite inspectorii RAR au constatat depășirea nivelului maxim admis.
Inspectorii RAR au descoperit și 2.333 de autovehicule care prezentau pericol iminent de accident, în special din cauza defecțiunilor periculoase constatate la sistemul de frânare și la direcție. În aceste situații una dintre măsurile luate a fost reținerea certificatului de înmatriculare, care poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice la reprezentanțele Registrului Auto Român.
În urma acestor controale desfășurate la nivel național de Registrul Auto Român și Poliția Rutieră în prima jumătate a acestui an, au fost aplicate 15.556 de amenzi și au fost reținute 426 de permise de conducere și 11.853 de certificate de înmatriculare.
În București, dintre cele 2.605 de vehicule verificate, 70,4% au avut diferite probleme tehnice sau legate de documente.
Din totalul mașinilor verificate în București, 55,39% au fost considerate neconforme din punct de vedere al securității rutiere.
De asemenea, 3,61% dintre vehicule au avut probleme legate de identificare, iar 3,96% dintre vehicule au fost neconforme din punct de vedere al dovezii de efectuare a inspecției tehnice periodice.
În urma analizei emisiilor poluante, la 11,71% dintre vehiculele oprite inspectorii RAR au constatat depășirea nivelului maxim admis.
Inspectorii RAR au descoperit și 287 de autovehicule care prezentau pericol iminent de accident, în special din cauza defecțiunilor periculoase constatate la sistemul de frânare și la direcție. În aceste situații una dintre măsurile luate a fost reținerea certificatului de înmatriculare, care poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice la reprezentanțele Registrului Auto Român.
În urma acestor controale desfășurate la nivelul municipiului București de Registrul Auto Român și Poliția Rutieră în prima jumătate a acestui an, au fost aplicate 1.463 de amenzi și au fost reținute 20 de permise de conducere și 1.147 de certificate de înmatriculare.
Directorul general al Registrului Auto Român, George-Adrian Dincă, menționează că rezultatele controalelor desfașurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR – Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni.