Marca Dacia, „locomotiva” francezilor de la Renault. Ce planuri are grupul pentru 2015
Profitul operațional al Renault a crescut la 1,61 miliarde euro, de la 1,24 miliarde euro în 2013, informează Bloomberg. Valoarea a depășit estimările analiștilor, care vizau un profit de 1,45 miliarde euro. Veniturile Renault au crescut cu 0,3%, la 41,1 miliarde euro și acțiunile au ajuns la cea mai ridicată valoare din ultimii doi ani.
Renault s-a bazat pe cererea de modele auto ieftine în Europa, pentru a contrabalansa scăderea din Rusia, Brazilia și Argentina. Compania, care deține 43% din producătorul auto japonez Nissan Motor Co, ține la strategia sa de extindere pe piețele emergente, dorind să lanseze un autoturism ultra-low-cost în India, în 2015. De asemenea, francezii vor să construiască mașini în China începând cu 2016.
„Nu a existat un impact negativ major, așa cum se temea piața”, a declarat Arndt Ellinghorst, un analist londonez pentru Evercore ISI. „Estimările ar trebui să elimine îngrijorările privind expunerea Renault la condițiile din Rusia”.
În 2015, al treilea cel mai mare producător auto din Europa, dorește să obțină rezultate și mai bune. În 2014, vânzările Renault au crescut cu 3,9%, față de 3% în anul anterior. Pentru a face față creșterii, directorul executiv al alianței Renault-Nissan va angaja 1.000 de oameni în Franța, la nivelul acestui an.
Dacia, „locomotiva” Renault
Livrările companiei franceze în 2014 au crescut cu 3,2% în 2014, la 2,71 milioane autoturisme, iar vânzările Dacia au crescut cu 5,3%, la 1,14 milioane unități. Criza economică și politică din Rusia, a treia cea mai importantă piață auto pentru Renault, va continua să afecteze strategia companiei. Producătorul auto francez și Nissan dețin o cotă majoritară în cadrul OAO AvtoVAZ, cel mai mare producător auto din Rusia. Vânzările AvtoVAZ vor scădea în acest an cu 25%, estimează analiștii.
Renault se va izola cumva de criza din Rusia, deoarece dorește să consolideze brandul AvtoVAZ. Producătorul mașinilor Lada a determinat o povară financiară de 182 milioane euro pentru Renault, în 2014. Totuși, compania franceză nu se așteaptă să mai piardă bani de pe urma AvtoVAZ, în acest an, a declarat directorul executiv al companiei, Dominique Thormann.