Marii producători auto, investigați pentru fixarea prețurilor

Publicat: 05 09. 2013, 18:22
Actualizat: 02 02. 2019, 09:37

Autoritatea pentru concurență din Spania investighează dacă retailerii de mașini s-au asociat pentru fixarea prețurilor și schimb de informații, în condițiile în care producătorii auto sunt afectați de scăderea vânzărilor din cauza recesiunii economice, transmite Bloomberg.

Comisia Națională pentru Concurență a început o investigație legată de posibila fixare a prețurilor la vânzarea brandurilor Volkswagen, Audi și Toyota.

Totodată, producători precum Nissan Iberia, Renault Espana, Ford Espana și Chevrolet Espana sunt investigați pentru practici cum ar fi schimbul de informații.

Spania a intrat și a ieșit din recesiune în mai multe rânduri din 2008, când s-a spart o bulă imobiliară și de consum, cu impact inclusiv asupra vânzărilor de mașini.

În primele opt luni ale acestui an, înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 3,6%, după un declin de 13% în 2012, chiar dacă guvernul a promovat programe de stimulare a achizițiilor.

Ancheta referitoare la schimbul de informații include și Toyota Espana, Chrysler Espana, General Motors Espana SLU, Fiat Group Automobiles Spain, Hyundai Motor Espana, Honda Automoviles Espana, KIA Motors Iberia, Peugeot Citroen Automoviles Espana, Volkswagen Audi Espana și Seat.

Investigațiile pot dura până la 18 luni.

Ford a anunțat într-un comunicat că întotdeauna operează cu respectarea strică a legilor și va colabora cu autoritatea de reglementare.

Un purtător de cuvânt al Chevrolet a spus că pe piața spaniolă concurența este „foarte clară”, iar compania se așteaptă ca acest fapt să fie dovedit de investigație.

Seat și Toyota nu au dorit să comenteze, iar reprezentanții celorlalte companii auto nu au fost disponibili.