Mașina, utilizată de mulți dintre oficialii Indiei, vopsită de obicei în alb, cu girofar și șofer angajat, a fost considerată o perioadă îndelungată un simbol al statutului social, scrie cotidianul britanic The Guardian.
„Producătorul Ambassador a oprit producția mașinii, alegerea oficialilor din India, din cauza cererii slabe și a lipsei fondurilor, iar decizia pune sub semnul întrebării viitorul unui autovehicul care arată la fel de aproape șase decenii”, scrie publicația britanică.
Hindustan Motors a anunțat că a sistat producția la fabrica Uttarpara, din apropierea orașului Kolkata, până la noi notificări.
Modelul Ambassador, lansat în 1958, este bazat pe autoturismul britanic Morris Oxford, a cărui producție a fost oprită la începutul anilor ’70,
Ambassador a început să piardă teren la mijlocul anilor ’80, când Maruti Suzuki a lansat un model mai ieftin.
Mașina a pierdut cotă de piață tot mai puternic după intrarea în India, la mijlocul anilor ’90, a producătorilor auto străini, care oferau design modern și tehnologie nouă.
Autoturismele Ambassador sunt încă folosite ca taxiuri în unele orașe din India.