Mașinile produse în Europa se vor scumpi cu 10% de anul viitor. Producătorii din industria auto vor fi amendați de Uniunea Europeană pentru că nu au îndeplinit obiectivele de decarbonizare și tranziție la automobilele cu energie verde în timp util.
În condițiile în care industria auto a pierdut enorm în fața Chinei și Statelor Unite, producătorii auto au fost nevoiți să-și concedieze angajații. Fiecare euro plătit de producătorii auto se va transforma în prețul inițial.
Dan Vardie, președintele APIA, a declarat pentru Prima TV:
„Ne vom trezi în situația în care aceste ținte stabilite de Comisia Europeană pentru 2025-2026 nu vor fi atinse. Iar consecința înseamnă AMENZI care vor fi aplicate la fiecare mașină vândută care nu îndeplinește condițiile impuse de Comisia Europeană”.
Sancțiunile ar putea ajunge la 16 miliarde de euro pentru care nu plătește nici Comisia Europeană, nici producătorii auto, ci consumatorii, adaugă președintele APIA.
Sigrid de Vries, de la Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, a reamintit de creșterea numărului tot mai mare de mașini electrice pe piață. Dar se plânge că absorbția pieței nu este suficient de rapidă.
Producătorii auto din Germania intenționează să închidă mai multe fabrici și să concedieze angajați pentru a produce mașini electrice și a face economie de 10 miliarde de dolari până în 2026. Zeci de mii de oameni vor fi concediați pentru a se realiza tranziția la mașinile verzi!
Mașinile cu combustibili fosili se vor scumpi cu 5-10% în cazul aplicării amenzilor de anul viitor.
Cel mai mare producător german auto din România își îndeamnă angajații să demisioneze de bunăvoie, oferind la schimb 22.000 lei. Angajații cu o vechime de minim 12 ani vor primi 30.000 euro drept compensație.
Din păcate, România nu pare o piață serioasă pentru mașinile electrice din simplul motiv că românii nu-și permit. Automobilele electrice sunt prea SCUMPE în raport cu veniturile românilor. De asemenea, nu există infrastructura necesară pentru alimentarea mașinilor la prețuri ieftine, a spus Adina Vălean, comisar european pentru transporturi în comisia von der Leyen din decembrie 2019 până în 2024.
Sursa Foto: Shutterstock
Citește și: