McLaren va începe livrările supercar-ului P1, cu un preț de 700.000 lire sterline (1,1 milioane de dolari), în a doua jumătate a anului viitor, vizând dublarea vânzărilor în următorii patru ani, transmite Bloomberg.
„Vom porni livrările începând cu Europa, apoi la scurt timp și în Japonia”, a declarat pentru Bloomberg directorul executiv al McLaren, Antony Sheriff.
Specificațiile tehnice ale motorului și alte detalii referitoare la noul model McLaren vor fi prezentate la Salonul Auto de la Geneva, în luna martie, a adăugat el.
McLaren P1 – o mașină de șosea, nu una de curse – este succesorul modelului F1, declarat în 1998 cel mai rapid din lume.
Automobilul a fost prezentat în premieră la sfârșitul lunii septembrie la Salonul Auto de la Paris și va concura cu modele precum Bugatti Veyron sau Aston Martin One-77.
„Ceea ce face McLaren prin P1 amintește de strategia Ferrari cu Enzo sau F50. Sunt mașini de vârf care conferă exclusivitate”, comentează pentru Bloomberg un analist al IHS Automotive.
Vânzările anuale de supercar-uri, al căror preț depășește 400.000 de dolari, se vor dubla până în 2014 la 3.286 unități, de la 1.713 în 2010, potrivit estimărilor IHS. Creșterea va fi generată în principal de piețele din America de Nord și Asia.
Ferrari mizează pe vânzări de 7.400 mașini în acest an, aproape de recordul compainei, a declarat în luna septembrie președintele compainei italiene, Luca di Montezemolo. Ferrari a lansat în martie modelul FF, cu un preț de la 260.000 de euro, primul autoturism cu 4 locuri creat de companie.
McLaren a anunțat că va produce maximum 500 de autoturisme P1, pentru a asigura exclusivitatea modelului.
„Este o mașină foarte complicată din punct de vedere tehnic și va fi construită într-un ritm care nu va depăși o unitate pe zi, astfel că anul viitor vor fi disponibile foarte puține, însă sperăm să producem cel puțin 200 până în 2014. Mulți dintre clienții care cumpără această mașină vor să fie siguri că nu va fi disponibilă cu miile”, a afirmat Sheriff, directorul executiv al companiei britanice.
McLaren speră să-și consolideze poziția în competiția cu Ferrari (Fiat) și Lamborghini (Volkswagen) prin lansarea de noi modele și extinderea rețelei de dealeri din Asia, în special în China.
Compania va avea până în 2014 opt dealership-uri în China, primele patru urmând să fie deschise în prima jumătate a anului viitor. În aceeași perioadă, producătorul britanic de mașini sport va deschide repezentanțe în Indonezia, Malaezia și Taiwan.
McLaren speră să-și dubleze vânzările până în 2016, la 3.000 unități pe an, și va lansa în această perioadă un model pe an. Vânzările Ferrari au crescut anul trecut cu 9,5%, la nivelul record de 7.195 unități, datorită performanțelor din SUA și China.
McLaren a lansat anul trecut modelul MP4-12C, căruia i s-a alăturat în luna iunie a acestui an o versiune spider, compania anticipând vânzări de până la 1.500 unități pe an.