Vânzările Mercedes-Benz în SUA au crescut cu 11% în luna ianuarie, Daimler reușind un început mai bun de an decât rivalul BMW, cele două grupuri germane continuând să-și dispute piața americană a automobilelor de lux la doi ani după ce au detronat Lexus, liderul tradițional.
Mercedes a anunțat că a vândut în ianuarie peste 22.500 de automobile în SUA, în urcare cu 11%, în timp ce vânzările BMW au avansat cu numai 0,7%, la 16.513 unități, transmite Bloomberg.
Lexus, divizie a Toyota, a înregistrat un avans de 32%, la 16.211 livrări.
Deși Mercedes-Benz conducea după primele 11 luni, BMW a reușit anul trecut să se mențină ca lider pe piața automobilelor de lux din SUA cu o creștere puternică în luna decembrie. Lexus a fost cea mai populară marcă auto de lux din SUA timp de 11 ani, însă cutremurul devastator din martie 2011 din Japonia a afectat producția grupului Toyota, permițând concurenților germani să preia conducerea.
Cea mai bine vândută marcă americană de lux este Cadillac, care s-a plasat pe locul al patrulea în ianuarie, cu 13.116 automobile vândute, în urcare cu 47%.
Audi a înregistrat o creștere de 7,5%, la 10.056 unități.
Per total piață, Toyota și Ford au fost lideri de piață în ianuarie, cu creșteri de 27%, respectiv 22%.
Locurile trei și patru au revenit General Motors și Chrysler.
Vânzările totale de autovehicule ușoare din SUA au crescut cu 14% în ianuarie.