Mercedes apelează la Tesla pentru a concura cu BMW pe piața mașinilor electrice
Versiunea electrică a modelului Clasa B va fi prezentată în showroom-urile din Germania în 29 noiembrie. Aceasta a fost deja disponibilă în Statele Unite încă din luna iulie.
Mercedes a ales să folosească tehnologia de la Tesla pentru a nu fi nevoită să cheltuiască sume importante pentru dezvoltarea propriei tehnologii, așa cum s-a întâmplat în cazul BMW.
Varianta electrică a modelului Clasa B cântărește cu 200 de kilograme mai mult decât variantele originale pe benzină sau motorină, din cauza bateriei. Mașina poate rula 200 de kilometri la o încărcare și va fi disponibilă pentru un preț apropiat celui la care este vândut modelul i3 al BMW, potrivit CEO-ului Daimler, Dieter Zetsche.
În luna noiembrie a anului trecut, BMW a lansat automobilul electric i3, cu caroserie din fibră de carbon, pentru reducerea greutății și eficientizarea consumului. Modelul costă aproximativ 35.000 de euro în Germania și 41.000 de dolari în Statele Unite.
În octombrie, Daimler a vândut participația de 4% pe care o deținea la Tesla pentru 780 de milioane de dolari, însă a anunțat că va păstra compania americană drept furnizor.
BMW este liderul pieței auto premium, anul trecut vânzând 1,66 de milioane de automobile sub brand propriu. Audi a ocupat locul al doilea pe piața auto de lux, cu 1,58 de milioane de unități comercializate, urmat de Mercedes, cu 1,46 de milioane de automobile vândute.